sobota 31. října 2015

Strašidelné čtení

Dnes nás čeká tajemná noc, kdy bude hranice mezi světem živých a mrtvých tenká a duše zemřelých budu moci navštívit náš svět. Je totiž Samhain, Halloween či Předvečer svátku Všech svatých. Ačkoli u nás se tento svátek příliš neslaví, já ho mám přesto velmi ráda. Mám ráda tu atmosféru halloweenské noci, vydlabané dýně, které svítí mihotavými světlem svíček a všudypřítomnou mlhu. S chutí se taky podívám nějaký dobrý horor a nebo sáhnu po tématické knize, což tu atmosféru ještě pěkně umocní. Proto jsem pro vás vybrala pár tipů na strašidelní knihy, které vám mohou zpříjemnit dnešní noc, pokud nemáte jiné plány…



1. Dům na kopci - Shirley Jacksonová

Tahle kniha se mi jeví jako naprosto ideální halloweenské čtení. Už jenom ty barvy na obálce - černá a oranžová! A právě proto jsem se taky rozhodla, že toto bude kniha, kterou budu dnes večer číst. Očekávám od toho klasickou, poctivou duchařinu, postavenou především na atmosféře, přesně, jak to mám ráda. Doufám, že mě nezklame, protože ohlasy na ni jsou vcelku rozporuplné. Určitě vám dám později vědět…



2. Koralina, Oceán na konci uličky - Neil Gaiman

Neil Gaiman. To je autor, který mi neskutečně sedl. Obdivuji jeho nekonečnou fantazii a jeho vypravěčské umění. Jak Koralina, tak Oceán na konci uličky, jsou fantastické knihy a přímo ideální čtení na dnešní večer. Nabízí totiž velkou dávku tajemna a napětí. Zaručeně vás během čtení bude mrazit v zádech.



3. Chraň nás od zlého - Ralph Sarchie, Lisa Collier Coolová

Hodně děsivá, vyloženě hororová kniha o posedlosti ďáblem. Ale také hodně specifická. jelikož pojednává o vymítání, je jasné, že se také velice soustředí na víru v Boha a proto se většině lidí, co znám, příliš nelíbí. Zatím jsem ji nečetla celou, ale to, co jsem četla mě zaujalo a rozhodně vystrašilo.

4. Dracula - Bram Stoker

Nesmrtelná klasika a jedna z mála skutečných upířin. Rozhodně doporučuji, mě se velice líbila.

5. Pes Baskervillský - Sir Arthur Conan Doyle

Snad nejznámější případ geniálního Sherlocka Holmese a pravděpodobně můj nejoblíbenější. Zbožňuji atmosféru tohoto příběhu, odehrávajícího se v močálech. Prostě další klasika, která stojí za přečtení.



6. Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti - Ransom Riggs

Pro mě prokletá kniha, protože se k ní ani po letech stále nemůžu dostat a ani během tohoto mého halloweenského maratonu se mi to opět nepodařilo. Příběh samotný údajně příliš děsivý není, ale ty fotografie? To je jiné kafe. Ty mě rozhodně děsí, takže pokud máte knihu po ruce, zkuste si ji alespoň prolistovat.

7. Deníky dávného prokletí - Stephen Lloyd Jones

K těm vám moc neřeknu, protože jsem je ještě nečetla, ale četl je můj taťka a podle toho, co mi říkal, se mi to jeví jako docela vhodné čtení na Halloween. Vypadá to, že příběh má dokonalou tajemnou atmosféru.



8. Baltimore aneb statečný cínový vojáček a vampýr - Mike Mignola, Christopher Golden

Tuhle knížku jsem četla už poměrně dávno, ale pamatuji si, že se mi velice líbila. Opět mi učarovala především tajemná atmosféra příběhu a musím říct, že je to opravdu strašidelné čtení. Však posuďte sami alespoň podle ilustrací…




9. Harry Potter - J. K. Rowling

Pokud nejste moc na děsivé příběhy, tak můžete přece vždycky sáhnout po Harry Potterovi! Kouzla, magie, Bradavice a dýňové paštičky, co se může na Halloween více hodit? Miluju halloweenské oslavy v Bradavicích!




10.  Žena v černém, Malá ručka - Susan Hillová

Během psaní tohoto článku mi došlo, že jsem úplně zapomněla na dvě čistokrevné hororové knihy. Pokud se chcete opravdu bát, sáhněte po jedné z těchto knih od Susan Hillové. Obě se mi moc líbily a i mě během během čtení mráz po zádech.



11. Strom duchů - Ray Bradbury

Bomba nakonec! O téhle knize jsem do dnešního dne neměla tušení. Ale asi před dvěma hodinami jsem na instragramu narazila na fotku této knihy v angličtině. Pak už to chtělo jen pár chvilek pátrání a zjistila jsem, že v českém překladu vyšla letos. Jak si myslíte, že to dopadlo? Hned jsem pro ni běžela do knihkupectví. Ještě že mám kousek od bytu obchodní centrum s Luxorem, který je otevřený i v sobotu. Hned po dopsání se do této knihy pouštím…






Doufám, že vás třeba některá z knih zaujala a vy po ní zkusíte sáhnout. Pokud ano, budu ráda, když mi dáte vědět v komentářích, která nebo mi třeba sami doporučíte nějakou další, kterou jsem já nezmínila. Na závěr ještě trocha tématické hudby…


1 komentářů:

Eruvie řekl(a)...

To nové vydání Harryho je úžasné, miluju ilustrované knihy a přemýšlím, že bych si toto vydání někdy v budoucnu pořídila. :)

Jinak, ze zmíněných knih jsem četla jen Sirotčinec a je pravda, že ty fotky uvnitř jsou mnohem víc strašidelnější než příběhh samotný. Já horory nemám ráda, takže jsem halloweenskou noc strávila s knihou Krycí jméno Verity, což je svým způsobem taky děsivý příběh... na Gaimana se ale chystám už strašně dlouho a pořád nevím, po které jeho knize sáhnout první. Nejvíc mě láká asi Nikdykde, i když ten Oceán na konci uličky vypadá taky zajímavě. :)

Okomentovat

Moc děkuji za každý komentář!