neděle 7. června 2015

Knihomolův týden #4

Na dnešní Knihomolův týden jsem se extra těšila, protože toho je docela dost, co vám chci ukázat. (Jen tak mimochodem na okraj, tohle už je čtvrtý článek tento týden, to zkouškové má asi něco do sebe…)

Dneska přeskočíme přečtené a nakoupené knihy a to z toho důvodu, že stále čtu Fangirl a nic nového jsem si nepořídila - šetřím totiž na novou knihovnu. Vlastně něco jsem si přece jen pořídila, ale k tomu se ještě dostanu…

Jaké knížky, které nedávno vyšly, mě zaujaly? 


Kniha Růže z Yorku - Koruna osudu je dalším dílem do série. První díl se jmenuje Růže z Yorku - Láska v válka. Ten jsem sice nečetla, ale četla jsem jinou knihu od této autorky - Králova dcera, která mě pravda moc neoslovila, ale asi tuhle sérii přece jen zkusím. Jedná se o historický román z období Války růží a všimněte si obálek, na nichž jsou (nepříliš povedeně) použity fotografie ze seriálu The White Queen

Nové vydání Orwellovy knihy 1984  od Arga vypadá hodně zajímavě. Je v pevné vazbě a s ilustracemi.

Další knížkou, která mě zaujala je novinka Poslední Lucemburk od známé autorky historických románů Hany Whitton. Jak už název napovídá, jedná se o příběh Ladislava Pohrobka.

Od Hostu mě zaujala kniha Ženy a knihy - vášeň s následky, která by měla vyprávět o slavných ženách, které milovaly četbu, jako například Jane Austenová či Marilyn Monroe a měla by se také zabývat fenoménem fanfiction i Padesáti odstíny šedi. Zní to zajímavě, nemyslíte?

A teď něco pro milovníky komiksu. Vyšlo totiž komiksové zpracování knížky Potulný rytíř od
G.R.R. Martina. Asi to není nic moc pro mě, ale ilustrace vypadají hezky, takže se k tomu jednou možná i dostanu… Jak vypadají ilustrace se můžete podívat zde.

A ještě jedna docela novinka, ale tentokrát ne kniha, ale audiokniha. Vyšel totiž nový Zaklínač - Bouřková sezóna v podobě audioknihy a já jsem na to neskutečně zvědavá. Namluvené Poslední přání se mi líbí moc, tak doufám, že ani toto nezklame. 



A teď ke knihám, které teprve vyjdou…


Velmi mě zajímá kniha Statečná srdce od Ariany Franklinové, od níž mám doma celou sérii o lékařce Adélii (kterou jsem sice ještě nečetla, ale znáte to…). Opět by se mělo jednat o historický román, který se bude odehrávat v Anglii ve 12. století, takže rozhodně něco pro mě… Vyjít by měla v průběhu července.

Už brzy by měl vyjít také další Vondruškův román. Tentokrát zase z jeho veleúspěšné série Hříšní lidé Království Českého se sympatickým Oldřichem z Chlumu. Nese název Zločin na Bezdězu a je to už jubilejní dvacátý příběh z této série. Pořád se chystám, že se do těchto příběhů pustím, ale zatím jsem četla jenom asi dva a jeden poslouchala jako audioknihu. A mám moc ráda film Jménem krále, který vznikl podle stejnojmenné knihy, kde hlavní roli - tedy Oldřicha z Chlumu - ztvárnil Karel Roden. 

U Vondrušky ještě chvilku zůstaneme. Chystají se totiž dotisky jeho starších, už vyprodaných knih. je to třeba Vražda v Ambitu, Strážce boleslavského mystéria či Znamení Jidáš.

A ještě jeden historický román. A taky od Moby. Ztracený templářský poklad od spisovatelky Zuzany Koubkové. Název pro mě zní sice lehce odpudivě, ale naštěstí jsem si přečetla anotaci, která zní zajímavě. Johanité, templáři, to mě rozhodně zajímá…

A na závěr ještě dvě zprávy ze zahraniční. Skvělou zprávou pro mnohé jistě je to, že se chystá vydání třetího dílu ze série Sirotčinec slečny Peregrinové s názvem Library of Souls. To mi připomíná, že bych si konečně měla přečíst ten první díl…

A ještě jedna super extra mega velká novinka, která mě neskutečně pobavila. Vlastně jsem dostala těžký záchvat smíchu, když jsem se to dozvěděla. Už tušíte, co mám na myslí? Je to kniha Grey od E. L. James.  Víte co to bude?  Převyprávění 50 odstínů z pohledu Christiana. Ne, vážně se na to nechystám, ale pobavilo mě to…

Z blogového světa...

Tím tedy uzavírám sekci novinek a připravovaných knih a jdeme se společně podívat, co stojí za to z blogového světa. Tedy, aspoň podle mého názoru… 

Podívejte se třeba, jaké červnové novinky doporučuje Kristie z blogu Yours fantasy.
Derpette na svém blogu Jen další knižní blog doporučuje fantasy sérii Abarat od Clivea Barkera, o které jsem až doposud nic neslyšela, ale vypadá zajímavě.

A na blogu She is bookaholic si určitě přečtěte recenzi na první sérii seriálu Outlander, který právě skončil. Ale o tom více za chvilku…

A ještě bych ráda připomněla své tři články z tohoto týdne:

Ale teď k události, která obletěla téměř celou knižní blogosféru. A tou je první Knihobit. Jedná se o zajímavý projekt, knižní balík, který slibuje knížku přímo vám na míru. Jde o to, že podle vámi zadaných parametrů vám bude poslána nějaká kniha, aniž byste předem tušili jaká + ještě nějaké ty knižní dárečky okolo. První balík je na světě a blogeři se z něj radují. Já jsem do toho poprvé tedy nešla a přiznám se, že jsem docela ráda. Obsah mě moc nezaujal, ale uvidíme, třeba se to ještě rozjede. Můžete se podívat na spoustu videí a článků a unboxingů a já nevím čeho všeho ještě. Já vám tady doporučím jen pár…

Videa Ohany a Kath.


A nějaké ty články a unboxingy (v tomhle případě mi i jinak naprosto nesmyslný unboxing dává trochu smysl…)

V zahraniční je to už poměrně běžná věc. V tomhle videu známé knižní booktuberky se můžete podívat, jak to vypadá…


A u zahraničních videí ještě chvilku zůstaneme, protože mě zaujalo video o antických (řeckých) románech od Jean Bookishthoughts, která myslím antickou literaturu i studuje. Já jsem totiž tento semestr měla předmět zaměřený na řeckou literaturu a právě i romány jsem probírali. A shodou náhod jsem si minulý víkend koupila v antikvariátu tři romány, o kterých se ve videu i mluví. 



Filmy a seriály…


A na závěr jen velmi ve zkratce k filmům a seriálům. K závěrečnému dílu seriálu Outlander jsem se dostala až včera. Uf, taková porce zvrácenosti a nechutnosti. Sice jsem věděla, že to přijde, ale i tak, vidět to bylo docela drsné. Ale jsem se závěrem a celým seriálem velmi spokojená. Možná o něm napíšu i článek…

S minulou epizodou Game of Thrones jsem taky více než spokojená. Byla to fakt pecka. Na to, že celá série je poměrně slabá, tohle byl skvělý díl.

Už se taky těšíte na závěrečný díl Hunger games? To je dobře, protože já taky. Tady je plakát k filmu a doufejme, že trailer bude brzy…



A s tím se s vámi loučím a ještě vás chci upozornit, že příští týden článek do této rubriky zřejmě nebude. Čekají mě těžké zkoušky a tyhle články zabírají tolik času (je to skvělá prokrastinace, kterou si ale musím zakázat. I zítra mám test a pozítří zkoušku a místo, abych se šrotila jména faraónů, píšu tenhle článek :)).

1 komentářů:

Bakela řekl(a)...

Hm Ženy a knihy zní až moc dobře, píšu si! Budou za odměnu, jestli všechno zvládnu. U knih od Vondrušky mě odrazuje fakt, jak jsou z nich všichni nadšení. Tak snad to někdy překonám. Držím pěsti u zkoušek, mě čekají ještě a to pekelně těžké! Už se těším na další tvůj článek a doporučení!

Okomentovat

Moc děkuji za každý komentář!