neděle 31. května 2015

Knihomolův týden #3

Tak tu sedím nad učením (krize římského světa a stěhování národů) a říkám si, že bych mohla sepsat článek do rubriky Knihomolův týden, protože ten tady už dlouho nebyl. Pořád mi zůstává rozum stát nad tím, jak rychle ten čas letí a já ho poslední dobou nějak nestíhám. Ach jo… Takže pojďme radši k samotnému článku…

Znáte to, zkouškové, člověk je tak trochu mimo realitu. A to platí i o mně. Ty nejtěžší zkoušky mě ještě stále čekají (konkrétně Středověk a Latinská četba = Caesar forever!), takže blogu se teď moc nevěnuji, ani příliš často nečtu články jiných blogerů. Když už mám chvilku, věnuji ji spíše čtení knížek. A to mě přivádí k tomu, co jsem v poslední době četla.

Prakticky celý květen u mě patřil jediné knize - Husitské epopeji 2. Je to vážně docela bichlička (přes 600 stran) a v době, kdy jsem se musela věnovat hlavně škole mi dala docela zabrat. Ale bylo to skvělé čtení a na recenzi se můžete těšit už brzy.
A teď, na konci měsíce jsem se pustila do knihy Fangirl, která mě hodně baví a je to přesně ta kniha, kterou chcete číst během náročného zkouškového. A připomíná mi Gilmorky!

Z knih, které by měly v dohledné době vyjít mě zaujalo Mysterium tremendum, tajemně působící kniha, odehrávající se v 70. letech v Beskydech. Můžete kouknout i na webovky.

V srpnu by měl vyjít Bestiář Harryho Pottera, i když já si ho nejspíše nepořídím. Suma bude značná a já nemám takové knihy zrovna v lásce. Připadá mi to jako zbytečné ždímání úspěšného příběhu, aby se na něm ještě honem někdo přiživil. Ale věřím, že si nejde mnoho příznivců.

A ještě dvě chystané knihy - Red Queen, kterou vydá na podzim CooBoo je poměrně dost známá kniha, velmi populární u zahraničním blogerů. Já už ale na tyhle young adultovky moc nejsem.

A na závěr další kniha, která mě nechává zcela chladnou, ale v blogosféře to bude senzace - Will Grayson, Will Grayson. Yoli oznámilo, že tuhle greenovku vydá někdy příští rok. Vzhledem k tomu, že jsem od Johna Greena přečetla jen Hvězdy nám nepřály a na nic dalšího se nechystám…

Ale v poslední době vyšlo pár knížek, které mě rozhodně chladnou nenechávají. Je to hlavně Zaklínač a jeho svět!!! I když by se tady jistě dalo polemizovat o tom ždímání, o kterém se zmiňuji výše. Ale co, díky PC hrám zažívá Zaklínač takovou svou malou renesanci a zrovna tento měsíc vyšel třetí díl PC hry s názvem Divoký hon a já si ho zahrát nemůžu! Chápete? Nemůžu, protože na tom nemám dost výkonný počítač! To je k vzteku… Ale tahle kniha vypadá naprosto úchvatně a věřím, že bude aspoň takovou maličkou záplatou na mou obrovskou díru v srdci, kterou mi způsobili tvůrci hry, protože prostě nezjistím, jak to celé dopadne! 

Kniha Madam X: Můj nechvalně známý život vypadá taky docela zajímavě. Budu se na ni muset podívat trošku víc zblízka ještě v knihkupectví. 

Ještě lákavěji vypadá Třináctý příběh. Jedná se už o druhé vydání a knížka má výborné hodnocení. Navíc navazuje na největší klasiky ženského románu a podobně jako Jana Eyrová nebo Na Větrné hůrce nabízí hluboce romantický příběh, v němž nechybí napětí, láska, tajemství ani magická a strašidelná atmosféra. No uznejte, to si musíte přečíst!

Nějaké ty seriály a filmy stíhám zkouškové, nezkouškové. Minulý týden měl můj oblíbený Outlander pauzu, ale ten předchozí týden to byla teda jízda. Četla jsem knížku, takže jsem věděla, co mě čeká, ale stejně mě to docela vzalo, i když pravda je, že mnohem více znechucená jsem byla během čtení příslušných pasáží v knize. Bylo to jednoduše brutální.



A stejně tak brutální byl i díl Game of Thrones s názvem Unbowed, Unbent, Unbroken, odvysílán před dvěma týdny. Právě tyhle epizody obou seriálů byly docela srovnávány, protože obě vynikaly dost brutálními scénami a mnoho fanoušků pravděpodobně šokovaly. Ale Game of Thrones je pro mě v tomhle boji tím poraženým, nelíbilo se mi, jak se vyvinula příběhová linka se Sansou. Docela jsem ten závěr dílu nepochopila… Epizoda z minulého týdne byla daleko lepší, její závěr všechno téměř napravil. Říkám téměř, protože pořád nevím, kam s tou Sansinou linkou jako míří. (Nečetla jsem Tanec s draky a i kdybych ho četla, tak mi to asi stejně moc nepomůže, protože se to prý od knižní předlohy dost vzdaluje). No, jsem zvědavá na závěrečný díl Outlanderu, který už byl odvysílán, ale já jsem ho ještě neviděla, a taky na dnešní epizodu Hry o trůny. 

Co se filmů týče, tak horkou novinkou jsou první fotky z připravovaného filmu Marťan, podle stejnojmenné knižní předlohy (kterou jsem stále ještě nečetla…). Vypadá to hodně dobře!


Speciální kapitolou je třídílný film, pro změnu český, který je vysílán na ČT1 už od pátku a dnes večer, asi za 15 minut, bude závěrečná část. Asi už tušíte, o čem je řeč. Nový Jan Hus s Matějem Hádkem v hlavní roli. Velmi ambiciózní projekt k uctění 600. výročí smrti Jana Husa schytává v recenzích hlavně kritiku, což mě mrzí, protože dle mého názoru je to velmi slušně natočený film a především bez toho ideologického podtextu, který mají ty starší filmy. Ale o tom se tady nebudu rozepisovat, protože chystám samostatný článek.


A tím se dostávám k tomu, co můžete v průběhu června očekávat tady, na mém blogu. Chystám totiž projekt, který se bude týkat právě Jana Husa a husitství. Těšit se můžete jak na už zmiňovaný článek o novém filmu, tak i na recenze na tématické knihy, možná nějaký tématický článek a také soutěž. 


A co si přečíst na jiných blozích? Tentokrát bude mé doporučení poměrně chudé, protože - a budu se opakovat - škola mě teď dost zaměstnává. Ale určitě si přečtěte recenzi na Kingovu knihu O psaní na Jen další knižní blog. Mám ji rozečtenou a dělá se mnou divy. už teď mám díky ní vážné plány.

Pokud máte rádi fantasy a ještě lépe - pokud máte rádi českou fantasy nebo máte chuť ji vyzkoušet, mrkněte na projekt na startovači. Český autor zde představuje svůj debutový fantasy román Yorrân, který vypadá hodně zajímavě. Pokud si chcete příběh přečíst, můžete si ho pořídit právě prostřednictvím startovače nebo se můžete podívat na webovky, kde najdete další informace a také ukázky.

Z videí mrkněte na super video od Ohany a taky se nám konečně vrátila Rodaw, což je pro mnohé jistě skvělá zpráva!



A na závěr něco navrch. Tentokrát trochu neknižního. Kromě toho, že vyšla kniha Zaklínač a jeho svět a nová PC hra, tak vyšla i desková hra Zaklínač, která taky vypadá skvěle. Další taková malá záplata na mou "zaklínačskou" bolístku…


A to by bylo pro dnešek vše. Přeji vám krásný následující týden a pokud máte zkouškové, tak i úspěchy u zkoušek ;)

1 komentářů:

Rodaw z Knihánkova řekl(a)...

Jééé♥ Ty jsi skvělá!!!:) A moc držím palce se školou a s učením!!

Okomentovat

Moc děkuji za každý komentář!