neděle 12. dubna 2015

Knihomolův týden #01

Na blogu She is a bookaholic jsem dnes objevila novou, zajímavou rubriku Knihomolův týden a řekla jsem si, že bych se mohla zapojit a sepsat vlastní článek. Dovolím si zde citovat autorku této rubriky: 

"Půjde o úplně jednoduchou věc. Na konci každého týdne zveřejním článek s knižními věcmi, které mě ten daný týden zaujaly… třeba zajímavá videa, články nebo i recenze jiných blogerů."
V podobném dubu budu psát i své články. Tedy doufám. Protože to už je můj kolikátý pokus zavést nějakou pravidelnou rubriku, že už sama nevěřím tomu, že se mi podaří psát ji pravidelně. Ale pokusím se. 

Týden od 6. - 12. 4.


Přečteno a nakoupeno

Co se čtení týče, tak to tento týden bylo dost ubohé. Vlastně jsem nepřečetla jedinou knihu, spíše jsem se věnovala škole a dalším věcem. Rozečetla jsem Oresteiu od Aischyla, což je četba do školy, ale nečekaně hodně se mi líbí. Taky každý večer pokračuju ve čtení Hvězdného prachu od Neila Gaimana. Ten mám rozečtený už opravdu dlouho, ale je to pro mě takové "čtení před spaní". Vždycky dám jenom kousek kapitoly než usnu.

Během týdne jsem se stavila v levných knihách. V poslední době jsem si zvykla se tam čas od času zastavit a podívat se, co nového přibylo, protože se tam objevuje čím dál tím více zajímavých knih. Samozřejmě jsem neodešla s prázdnou, odnesla jsem si knihy Vlasta Burian - král komiků a Odveď mě domů


Kromě těchto dvou jsem koncem týdne narazila na knížku, která mě okamžitě zaujala - Praga Piccola od Miloše Urbana. Už delší dobu jsem si přála přečíst nějakou knížku, odehrávající se za první republiky a konečně jsem nějakou, úplnou náhodou, našla. Tak jsem neváhala a hned jsem si ji pořídila. Má navíc opravdu krásné zpracování, především nepravidelný ořez stránek jě úžasný, má připomínat prvorepublikové knihy a už jen to navozuje takovou krásnou atmosféru. Moc se na ni těším.




Zaujalo mě z blogů

Recenze na knihu Longbourn na blogu Nofreeusernames mě konečně přesvědčila, že to je kniha, kterou si chci přečíst. Zajímavě vypadající variace na Pýchu a předsudek, odehrávající se "pod schody" mě zaujala už před nějakou dobou, ale stále jsem dost váhala. Nicméně mě kniha opravdu láká a vypadá to jako něco, co by se mi určitě mohlo líbit. Už jen díky Panství Downton, které mi to trochu připomíná.

Knize Ostrov lhářů, která zrovna vyšla u Hostu, jsem nevěnovala přílišnou pozornost. Tedy až do chvíle než jsem si přečetla sérii prapodivných recenzí, které na svých blozích v pondělí zveřejnily Jana z blogu What Jane Read, Veronika z Knižního přátelství, Rachel-Roo a Kristýna z Books In Ashes. Okolo této knihy se vznáší závoj tajemna a záhad, nikdo vám vlastně neřekne, o čem ve skutečnosti je a ani autorky recenzí neprozradí nic konkrétního. Všechny jen tak mlží, každá o knize říká něco jiného. To je dobrá reklama! Díky tomu mě ten záhadný příběh začal zajímat!

Blog Kafe a cigárko patří k mým nejoblíbenějším blogům vůbec. Vždy se těším na čtvrtek, čím novým z hereckého života nás jeho autorka - herečka Marie Doležalová - opět potěší. Článek z tohoto týdne popisuje její zážitky z natáčení pořadu Třistatřicettři, který běží na ČT Art, kam byla pozvána právě díky svému blogu, který je jen tak mimochodem nominován na ocenění Magnesia Litera v kategorii Blog roku. Marie Doležalová je mi velmi sympatická, líbí se mi, jak mluví o blogování a herectví. Pořad můžete shlédnout zde (od 15:35).

A na závěr ještě jedno video z BookTube sféry, od mé oblíbené Catriony z blogu Little Book Owl. Její videa mám nejraději a když se navíc ještě týkají organizování knihovny…


Filmy a seriály

Konečně, konečně zase začal seriál Outlander, který měl půlroční pauzu. Jak jsem si tehdy říkala, že se toho snad nedočkám, že to bude čekání, trvající celou věčnost! A teď je to zase tady. První díl byl skvělý, úžasný, strhující, prostě přesně takový, jaký jsem ho očekávala. Sice vím, jak se příběh bude dále vyvíjet, protože jsem četla knihu Cizinka podle níž je seriál natočen, ale to mi vůbec nebrání, pořádně si ho užít. Sam Heughan je prostě dokonalý!




Knižní novinky

A na závěr několik knižních novinek, které mě tento týden zaujaly…




4 komentářů:

Kamila Hřavová řekl(a)...

To zní jako výborná rubrika! Už se těším na shrnutí dalšího týdne :)

A cup of Lucy řekl(a)...

Na knihu Ostrov Lhářů se moc těším. A také se těším na další články do této rubriky. :)

The Lizz řekl(a)...

Na slečnu z Little Book Owl taky koukám a mám ji strašně ráda!:))
Na mém blogu probíhá soutěž o dvé skvělé knížky, pokud budeš chtít, můžeš se přidat!:))
http://rainbow-bookshelf.blogspot.cz/

Silwiniel řekl(a)...

Skvělý nápad, takový deník!
Co se týče organizování knížek podle barev, to bych asi nechtěla, protože raději knihy řadím podle toho, jak k sobě patří, třeba podle žánrů, spisovatele, série, takže by mě štvalo mít to různě zpřeházené kvůli barvě.

Okomentovat

Moc děkuji za každý komentář!