neděle 26. dubna 2015

Knihomolův (dvou)týden #02

Nerada přidávám dva články z jedné rubriky po sobě, ale bohužel, teď to tak vyšlo. Tentokrát to bude takové zhodnocení za dva týdny, protože minulý týden jsem jej přidat nemohla. Byla jsem totiž na Rožmberku na pracovním školení a bylo to tam moc fajn. Ale teď už tedy k tomu (dvou)týdnu…

Dva týdny od 13.4. do 26.4.

Přečteno a nakoupeno

V poslední době toho času na čtení nemám tolik, kolik bych chtěla. Za ty dva týdny jsem dočetla Oresteiu, což bylo čtení do školy, a Hvězdný prach od Neila Gaimana, který byl naprosto skvělý, pohádkový, magický a okouzlující. Určitě vám o něm napíšu i nějaký článek, až se k tomu dostanu…
Taky jsem si rozečetla druhou půlku Hostiny pro vrány, když už zase začal ten seriál a já ještě nemám dočteny knihy. Ale což, spoilery mi nevadí. Ale stejně jsem ji musela vzápětí zase odložit, protože mi přišel jeden velmi očekávaný recenzní výtisk - druhý díl Husitské epopeje od Vlastimila Vondrušky. Tak jsem se do něj hned pustila a musím říct, že zatím to je hodně dobré.


Kromě toho jsem si ještě poslechla jednu audioknihu, protože jsem navázala spolupráci s audioteka.cz . Vybrala jsem si poměrně kraťoučkou ale moc povedenou hru Arsèn Lupin kontra Sherlock Holmes, v hlavních rolích s Ivanem Trojanem a Viktorem Preissem, což je pro mě naprosto dokonalá kombinace. Byl to moc příjemný poslech, recenzi už mám napsanou, takže se na ni můžete brzy těšit…

V poslední době se snažím nenakupovat zbytečně moc knížek. Ostatně, myslím, že většina knihomolů to dobře zná…

Když jsem byla minulý týden na Rožmberku, zastavila jsem se po cestě v Krumlově, v knihkupectví a pořídila jsem si trochu tématickou četbu. Když už v těch jižních Čechách strávím většinu prázdnin, musím si to trochu nastudovat…
Fionavarskou tapisérii jsem si chtěla pořídit už hrozně dávno, ale pak jsem na to nějak zapomněla. Tak teď jsem si konečně zase vzpomněla a moc se na ni těším, vypadá to na takovou správnou tolkienovskou epickou fantasy.
A na závěr dva recenzní výtisky od nakladatelství MOBA. 


Zaujalo mě z blogů

Tak tentokrát toho moc nebude, protože nejen, že v poslední době nemám moc času na čtení knih, ale ani jsem teď moc nesledovala jiné blogy.

Vždycky se ale těším na pátek, když se na blogu Knižní přátelství, který píše Veronika, objeví nový příspěvek do rubriky Five Things. Veronika prostě krásně fotí, má navíc takový jemný vkus a její fotky mám jednoduše moc ráda.

Ráda si taky dávám různé knižní cíle či předsevzetí. To, že se mi je nikdy nepodaří splnit je už věc druhá. S některými knižními cíli, které si dala autorka blogu Jen další knižní blog se určitě ztotožňuji. Především bych ráda četla více klasiky, taky mě láká někdy v budoucnu splnit Rory Gilmore Reading Challenge a mít malou a útulnou místnůstku plnou knih taky nezní nijak špatně…

Z recenzí mě zaujala ta na blogu Cukrovata na knihu Pod sněhem od Petry Soukupové. Pořád tak nějak nevím, kam si tuhle knížku zařadit a jestli by se mi mohla líbit. Podle této recenze to ale vypadá poměrně nadějně. Recenze od Cukrovaty jsou navíc velmi originální a zajímavé.

A na závěr ještě jedná dobrá zpráva. Pokud jste četli blog Turning over pages, který jeho autorka Tiw později přejmenovala na O čtení a byli jste stejně jako já zklamaní z toho, že se ho autorka rozhodla přestat psát a zrušit, určitě vás potěší - stejně jako mě - že se zase rozhodla vrátit! Takže blog O čtení je opět aktivní a i když se Tiw rozhodla přestat psát recenze, věřím, že bude stále tak skvělý jako předtím. Krásné fotky a pěkně články, je to rozhodně jeden z mých hodně oblíbených blogů.


Filmy a seriály

Minulá epizoda Outlanderu byla šílené "nadupaná" dějem a neskutečně strhující. Přesně jako v knize. Ten příběh mi prostě přijde tak perfektně vymyšlený a to cestování časem je tady promyšleno prostě dokonale. A myslím, že tvůrcům seriálu se to celé povedlo ztvárnit více než dobře.


Zato Game of Thrones u mě trochu pokulhává. Mám za sebou první čtyři díly a nemůžu říct, že bych nějak extra potřebovala vědět, co bude dál…

Z filmů mě zaujal Nezlomný, což je příběh z druhé světové války podle skutečných událostí. Vypráví o  olympijském atletovi, který během války havaruje v letadle a později se dostane do japonského zajateckého tábora.

Knižní novinky



5 komentářů:

Katka Milovník knih řekl(a)...

Krásné knihy, Hvězdný prach bych si moc ráda přečetla!

Pokud posíláš ráda pohledy a chceš se seznámit s lidmi,kteří mají stejný koníček, zapoj se do nového projektu! http://milujemekihy.blogspot.cz/2015/04/zapoj-se-poznej-nove-pratele.html

Lucie Peterová řekl(a)...

Od Gaimana jsem ještě nic nečetla, ale mám to v plánu. Stejně tak Letní strom, mám ho doma už nějaký ten rok, když byl autor v Praze a byla autogramiáda, ale ještě jsem se k tomu nedostala. Po knihách od Vondrušky pomrkávám ,ale popravdě docela se toho bojím. Mám historii ráda, ale bojím se že to budou jen suchá fakta, že to nebude moc čtivé a že je to jen pro opravdové milovníky historie. Hezké přírůstky, asi máš ráda historii :D

Bára "Ettelëa" Kuzniková řekl(a)...

Jojo, historii mám ráda, dokonce tak, že ji studuji na VŠ. Ale toho Vondrušky není vůbec třeba se bát! Ani omylem to nejsou suchá fakta, ale právě naopak - velmi čtivé a poutavé čtení. Historici Vondrušku právě nemají moc v lásce, protože je popularizátorem a i když třeba Husitská epopej je postavená na faktech. tak ty jsou ukryty v napínavém příběhu. Čte se to výborně!

Lucie Peterová řekl(a)...

Tak to je super, to si něco časem určitě přečtu, ale je mi jasné že to bude až budu mít po škole, teď potřebuju něco tenčího :D

A cup of Lucy řekl(a)...

Na Nezlomného bych si ráda přečetla. :-)

Okomentovat

Moc děkuji za každý komentář!