pátek 6. března 2015

Jak se čeká na Sherlocka…

Sherlock Holmes je pojmem už nějaký ten pátek. Geniální detektiv, který vstoupil do dějin před desítkami let. Ale teprve před několika lety se z něj stal celosvětový fenomén. Teprve poté, co si někdo v BBC řekl, že by se mohl natočit "jistý seriál", teprve poté, co do hlavní role obsadili jistého Brita a teprve poté, kdy z nenápadného Martina Freemana udělali jeho Watsona. Tak teprve poté vypuklo celosvětové šílenství a ze známého Sherlocka Holmese, jehož obdivovali především příznivci detektivních příběhů, se rázem stal "TEN" Sherlock Holmes, kterého milují tisíce lidí. Zní to krásně že? Ale má to i svůj háček. Prozatím se totiž natočily jen tři série, což by nebyla tak špatné, kdyby každá "série" neměla pouhopouhé tři díly. Chápete to? Tři díly! Ale to ještě pořád není to nejhorší, to teprve přijde… Na každou sérii totiž musíme čekat dva, opakuji DVA roky. Frustrující? Vítejte ve světě Sherlocka Holmese. Toho z BBC…

Je to už více jak rok, co byla odvysílána poslední série Sherlocka. U většiny jiných seriálů by se teď fanoušci dávno radovali a měli nové díly zhlédnuté už několikrát. Ale Sherlock je přece výjimečný seriál a tak si na něj musíme přece i výjimečně dlouho čekat, že… A jak to sáhodlouhé čekání prožívám já?

Asi nějak takhle…
Sherlocka jsem "objevila" teprve minulý rok, takže jsem, zaplaťpánbůh, byla ušetřena toho dvouletého čekání na třetí sérii, kdy nikdo netušil, jak to vlastně se Sherlockem po jeho sebevražedném skoku bude. Celý únor a většina března pak pro mě byly ve znamení Sherlocka. Žádný seriál v životě mě nepřinutil hledět na obrazovku s otevřenou pusou a nechápavě kroutit hlavou. Doslova jsem to hltala, jenomže najednou byl konec a přede mnou vidina dvouletého čekání. Děsná představa… Za tu dobu jsem si prošla několika fázemi, co se Sherlocka týče.

  1. Fáze číslo jedna se dá prakticky nazvat "Sherlockmánií", která trvala tak tři měsíce a snad neminul den, abych si nějaký z těch devíti dílů nepustila. Byl to takový rituál. Vždycky, když jsem přišla domů ze školy, mé kroky směřovaly k televizi, abych si znovu a znovu vychutnávala tu sherlockovskou genialitu a watsonovskou roztomilost. Všechny série jsem viděla nejméně 10x. A k tomu jsem si samozřejmě pořídila většinu knih, které se Sherlocka týkají, a přečetla jsem téměř celý kanón původních příběhů od Conana Doyla. A můj mozek v té době nebyl snad ani schopný pojmout cokoli jiného, kromě Sherlocka.
  2. Pak přišla na řadu fáze číslo dvě. Protože z různých důvodů (a tím nezanedbatelným byla rozhodně blížící se maturita) bylo třeba celý ten proces zkrátit. Přece jen, každá epizoda trvá hodinu a půl, pak další hodinu hledíte na černou obrazovku a zpracováváte to, co jste právě viděli, přestože jste to viděli už asi více jak 10x a pak jste z toho stejně tak rozhození, že už pomalu nemá cenu dělat cokoli jiného. A tak přišla fáze videí z YouTube. Sestavila jsem si poměrně obsáhlý seznam mých nejoblíbenějších a vždycky, když jsem dostala chuť kouknout na Sherlocka (což bylo skoro pořád), pustila jsem si některé z nich. A že se tam dají najít skvosty! Tahle fáze byla hodně, hodně dlouhá… Až jsem si taky začala připadat jako psychopat… pardon, vlastně vysoce funkční sociopat…
  3. Fáze číslo tři se překrývá s tou předchozí a nastala tak 6 měsíců po odvysílání třetí řady, kdy už jsem ty ubohé tři série viděla tolikrát, že jsem uměla každé slovo nazpaměť a chtěla jsem prostě vědět, co bude dál. Bylo to období vzteku a depresí, popírání, trhání fotek Moffata a vět typu: "Jasně, oba mají čas točit Hobita, ale že by radši místo toho točili Sherlocka, to ne…" Samozřejmě jsem průběžně četla původní detektivní povídky, ale ani to mi nestačilo. Co si budeme povídat, ony jsou ty povídky sice vážně skvělé, ale ten "náš" Sherlock to přece jen není… Takže přišly na řadu nejrůznější fanfikce. Naštěstí mi to dlouho nevydrželo, ony většinou ty fanfikce nemají valnou úroveň a z některých se mi dokonce zvedal kufr, tak jsem toho radši nechala a raději se vrátila k fázi číslo jedna.
  4. Po nějaké době to celé konečně tak trochu přece jen opadlo, a přestože Sherlock pořád byl zastrčený v nějakém tom šuplíčku v mé mysli, tak už mě "neovládal" tak jako dřív, takže jsem si mohla užít vcelku poklidné Vánoce i bez něj.
  5. Ale pak se zase začaly vynořovat různé teorie, názory a informace ohledně další řady. A taky fotky z natáčení speciální epizody, která by měla světlo světa spatřit už o letošních Vánocích. Chápete to? Už jen pár měsíců a Sherlock je zpátky! A já cítím v kostech, že to celé zase začne pěkně nanovo…
*
*
*

Ale něco Vám řeknu, Steven Moffat mi pěkně leze krkem a mám chuť…

Ten člověk je asi šílený, moc dobře ví, jak trápit nebo spíše mučit své fanoušky. Ale asi ví, co dělá, protože celý fandom je zase vzhůru nohama a dohaduje se, jak to s tou velezáhadnou speciální epizodou vlastně bude, protože všechno nasvědčuje tomu, že se Sherlock nějakým způsobem ocitne v minulosti. A ten člověk pořád jenom mlží a mlží, a když už něco řekne, tak mu to stejně nikdo nevěří. Asi si hold budeme muset počkat…

A co vy? Jak bojujete s čekáním na další sérii? Nebo jste zatím Sherlockem "nepolíbeni"? 

9 komentářů:

Lucy Lillianne řekl(a)...

chtela bych se na nej podivat, ale zatim nevim kdy :-) rozhodne me laka i herecke obsazeni :-D

Adéla Pokorná řekl(a)...

Miluju Sherlocka a stejně tak jako ty jsem se na něj začala dívat až v únoru. Vlastně tak nějak z hecu, neboť Sherlock všude vyhrával různé ceny a tak mi do nedalo. Dopadlo to tak, že teď mám ve svém pokoji půl-stěnu věnovanou pouze plakátům ze Sherlocka a displaye mobilu na mě kouká Benedict. :-)
Při čekáním trpím jako všichni. Fandila jsem Benovi na Oscarech a společně s Enigmou si ono čekání krátím koukáním na filmy s Benem, Martinem nebo jiným hercem či herečkou ze Sherlocka. Miluju fan videa (hlavně zbožňuji povedené cracks) a občas zalezu i k fanfikci a samozřejmě jásám nad novými fotkami ze Speciálu!!! Ahhh, ještě nebyly ani Velikonoce a já už čekám na Ježíška!

GiraffeAndy řekl(a)...

:D Naprosto tě chápu, dost podobný článek jsem psala na blog před rokem, když se vysílala třetí řada: http://giraffeandy.blogspot.cz/2014/01/sherlock-pozor-droga.html
Myslím, že už sám ten název nepotřebuje další komentář...

Bára "Ettelëa" Kuzniková řekl(a)...

Tak to je rozhodně třeba si ten čas najít a kouknout na to! Věř mi, nebudeš litovat ;)

Bára "Ettelëa" Kuzniková řekl(a)...

Taky si krátím čas díváním se na jiné filmy s Benem a Martinem, zrovna se chystám na Enigmu a věřím, že je to pecka. Koukám, že máme společnou i lásku k Downton Abbey, další výborný seriál, na který je třeba čekat :) Ale aspoň má více dílů…

Bára "Ettelëa" Kuzniková řekl(a)...

Jsem fakt ráda, že v tom nejsem sama (i když, to je asi jasné, co?) :D Díky za odkaz, článek si ráda přečtu.

Lyra řekl(a)...

Sherlock se řadí k mým nejoblíbenějším seriálům, takže momentálně v rámci zachování duševního zdraví předstírám, že žádná další série nebude, abych ji nemusela netrpělivě očekávat a nezbláznila se z toho dlouhého očekávání v důsledku silného absťáku. :D Naštěstí existuje spousta dalších seriálů a filmů, které se sice Sherlockovi nevyrovnají, ale jako náplast poslouží dostatečně... Stejně už aby to bylo!

Maťa Wolf řekl(a)...

Sherlock patrí do mojej TOP 3, absolútne ho zbožňujem, úplne geniálny seriál. A už rok aj dva mesiace čakám na novú sériu... Peklo :/

Klára M. řekl(a)...

Sherlocka jsem si pustila poprvé až o těchto Vánocích. Neštěstí se mi zatím kvůli nedostatku času a délce jednoho dílu nepodařilo dokoukat všechny díly....protože cítím, že pak přijde něco strašného v podobě černé díry uprostřed mé hrudi... :D
Klara's world

Okomentovat

Moc děkuji za každý komentář!