pondělí 5. ledna 2015

"Hlavně si nedávat žádná předsevzetí…"

Čas? Něco málo po půl dvanácté v noci. OK, to by myslím šlo. To je poměrně brzy, ještě mám před sebou několik málo hodin, než se odeberu do říše snů, takže bych jeden článek možná stihla…


Už máme 5.1. Ne, vlastně za chvilku už bude 6. a to je síla přátelé. Ani jsem si nevšimla, že začaly Vánoce a najednou je po nich. A tak už logicky začal i nový rok. Fajn, když se řekne nový rok, hned mě napadají věci jako ZMĚNA, NOVÝ ZAČÁTEK, PŘÍLEŽITOST a PŘEDSEVZETÍ

Ano, kdo by si je nedával, vždyť Nový rok je ideální příležitost k tomu, říct si: 

  1. Přestanu být líná. - Cha, tak to asi fakt nehrozí…
  2. Začnu si věci více organizovat. - 2x cha, stejné jako u bodu číslo 1
  3. Budu se pravidelně učit. - Nikdy. Učení je zlo. A navíc to stejně neumím.
  4. Zkusím držet dietu a začnu cvičit. - K čemu, stejně u toho nikdy nevydržím…
  5. Budu více číst, trávit méně času u Ksichtbuku, nebudu zabíjet čas sledováním zbytečných seriálů, budu psát více článků, budu chodit dříve spát, budu, budu, budu a budu.
Ano, i taková předsevzetí jsem si kdysi dávala. A víte co? Snad nikdy jsem nebyla schopná dodržet ani jedno. Ani jedno jediné pitomé předsevzetí. Ale kde je chyba?

Chyba je v tom, že to jsou buď věci, které nejsem moc schopná změnit (jako třeba to, že nejsem schopná organizace a pořádku) nebo jsou to prostě věci, na kterých mi v současné době zase tak nezáleží (držení diety) nebo ve skutečnosti necítím velkou potřebu je měnit (styl mého učení). Ale Nový rok s sebou vždycky přináší tu naději, že se najednou něco zlomí, že se něco úplně změní, že se změním já. Ale ve skutečnosti to vůbec není pravda, protože Nový rok je přece den jako každý jiný, není ničím speciální. Všechno je to jednoduše jenom pokrytectví, protože většinu věcí jsem schopni změnit hned, teď, okamžitě, když si uvědomíme, že změnu vyžadují. Není třeba proto čekat na Nový rok. A pokud to třeba je, pak je jasné, že nám na změně té dané věci zas až tak nezáleží…

A proto jsem si letos dala jediné předsevzetí - že si nebudu dávat žádná předsevzetí. Prostě to nechám na osudu, nechám to plynout a uvidím, jak se budou věci vyvíjet. A víte co? Mám z toho dobrý pocit. A vůbec mám dobrý pocit z roku 2015. Myslím, si, že to bude šťastnější a lepší rok než byl ten předchozí, i když nevím proč. Prostě to tak nějak cítím. A vlastně se to už začíná v určitých směrech snad i projevovat. Vážně mám pocit, že s příchodem nového roku se něco změnilo. Jako by se pomalu rozplývala nějaká mlha, která byla přede mnou a cesta náhle začíná být zřetelnější a já vidím, jak se v dálce začíná cosi rýsovat… Tak že by Nový rok přece jenom nakonec nebyl tak úplně obyčejným dnem? Kdo ví. Ale nechci to zakřiknout, uvidíme, jak se budou věci vyvíjet…

A co vy a novoroční předsevzetí? Dáváte si je? A podaří se vám je vždycky všechna splnit? 


4 komentářů:

Nerya řekl(a)...

Už dávno som prestala vymýšľať s novoročnými predsavzatiami, predsa len všetky veci sa dajú začať robiť hneď, na čo čakať práve na nový rok? Zbytočnosť a väčšinou len výhovorka pre ľudí, ktorí neustále niečo odkladajú. Pekný článok :) a pravdivý

David Holec řekl(a)...

Předsevzetí jsou asi k ničemu, i když mě zrovna jedno před pár lety vyšlo ("dieta") :D Ale to je tak všechno. Od té doby si nedávám nic, když něco chci, udělám to i bez toho, aby to muselo být předsevzetí nebo něco na nový rok. I když ten "nový rok" má v sobě takové tajemno, nikdy nevíš, co bude. Tak držím palce, ať nějaké ty změny přijdou třeba samy. A když ne, tak co. :D :)

Q.ee řekl(a)...

Davča pěkně kecá, všechno mu vyšlo. :-D I to letošní už berepěkně vážně šestým dnem.

Ono to jde, záleží ale na tom, jak moc tu věc chceš. :-) Nový rok je k tomu asi ideální doba. Já žádné předsevzetí (kromě toho zase víc číst), nemám. A nevadí mi to. :-)

Silwiniel řekl(a)...

Novoroční předsevzetí si taky nedávám. Člověk to stejně nedodrží a já nejsem typ, který by se rád spoutával pravidly. Vím, co bych chtěla změnit a snažím se na tom pracovat, ať už je nový rok nebo ne.

Okomentovat

Moc děkuji za každý komentář!