neděle 18. ledna 2015

Co a jak plánuji číst v roce 2015…

Je už po polovině ledna, zkouškové v plném proudu a já jsem si zrovna dala pauzu od starověkého Říma, který mě čeká v úterý. Tenhle článek už mám rozepsaný hodně dlouho a hodně jsem váhala, jestli ho vůbec zveřejnit, protože mám pocit, že v letošním roce nutně potřebuji nějaké změny. Na některých se už pracuje a některé se zatím jen rodí v mé hlavě. A některé snad vyplynou časem. Myslím, že o něčem na ten způsob jsem se vyjadřovala už v tomhle článku. Tyhle dvě challenges tedy neberu jako nějaké závazné předsevzetí, ale rozhodně jako zábavu.

Tákže, v tomto roce jsem se rozhodla zúčastnit druhého ročníku velké knižní výzvy, kterou pořádá Nikki Finn. Zaujaly mě úkoly, vypadá to na zajímavou výzvu, takže ji určitě vyzkouším. Nutno dodat, že knížky se sice v jednotlivých kategoriích mohou opakovat, ale maximálně 3x.


Kromě těchto výzev by to ale chtělo i nějaké to knižní předsevzetí. (Jop, psala jsem to ještě předtím, než jsem si uvědomila, že dávat si předsevzetí je pěkná blbost.)  Nicméně, doma mi už prakticky přetéká knihovna nepřečtenými knihami, které se pořád hromadí a já se k nim stále nemůžu dostat, je třeba s tím něco konečně udělat. Akutně. V letošním roce si každopádně budu brát úplné minimum recenzních výtisků a raději se pokusím pustit se do knih, které mi tady leží třeba i několik let. A co si budeme nalhávat, jako recenzní výtisky si mnohdy beru knížky, které bych si sama od sebe ani nekoupila, třeba mě jen něčím zaujmou, ale nejsou zase tak dobré. A tak často zbytečně ztrácím čas knihami, které bych za jiných okolností ani nečetla, místo abych četla ty, na které jsem opravdu zvědavá, ale z těchto důvodů je musím neustále odkládat na neurčito.
Kromě toho bych ráda začala číst trošku jinou literaturu. Young Adult období mě asi definitivně opustilo, zkrátka mě ty knížky přestaly bavit, tak se zkusím poohlédnout jinde, po něčem, co mě zaujme. Ráda bych zkusila nějakou opravdu dospělejší literaturu…
Taky bych ráda dočetla některé série, které už mám rozečtené poměrně dlouho a ráda bych je už uzavřela nebo minimálně přečetla všechny díly, které u nás byly dosud vydány. K takovým sériím patří:
  • Zaklínač (!)
  • Píseň ledu a ohně
  • Kronika Královraha
  • Divergence
  • Outlander
  • Noční běžci
  • Marie Anttoinetta
Rok 2015 pro mě taky jistě bude rokem úžasných a skvělých knih. Z toho důvodu, že mám doma tolik nepřečtených knih, které mě všechny něčím zaujaly a vypadají skvěle, se dá předpokládat, že letos prostě budu číst především samé úžasné knihy, od kterých mám velká očekávání. 

A teď už samotná výzva:
Přečíst 10 různých knih z různých sérií:
1. Píseň krve - Anthony Ryan (1. díl série Stín krkavce)
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10. 
Přečíst 10 knih z mé knihovničky, koupených před rokem 2015:
1. Nikdy si nedávejte vycpat svého psa - Alan Alda
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10. 
Přečíst 3 knihy v angličtině či jiném cizím jazyce:
1.
2.
3.
Přečíst 5 e-knih:
1.
2.
3.
4.
5.
Přečíst knihy, na jejichž obale převládají tyto barvy:
1. bílá -
2. žlutá/oranžová
3. červená -
4. růžová -
5. modrá -
6. zelená -
7. šedá -
8. hnědá/zlatá -
9. černá -
10. fialová
Přečíst knihy 5 nových autorů, které jsem doposud nečetl/a:
1.
2.
3.
4.
5.
Přečíst knihy, jejichž název obsahuje:
1. jedno slovo -
2. dvě slova -
3. tři slova -
4. čtyři slova -
5. pět slov -
6. pět a více slov -
Přečíst knihu o stránkovém obsahu:
1. do 200 stran -
2. do 300 stran -
3. do 400 stran -
4. do 500 stran -
5. nad 500 stran -
Přečíst knihy začínající na jednotlivá písmena v abecedě:
A -
B -
C -
D -
E, F -
G, H -
CH -
I, J -
K -
L -
M -
N -
O -
P -
R -
S -
T -
U -
V -
Y, Z - 
Přečíst knihy z 10 různých nakladatelství:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
Věnovat 3 přečtené knihy do soutěže nebo komukoli jinému:
1.
2.
3.
Kniha, která mi zlomila srdce (pojetí je na vás):
Kniha, která byla "za babku":
Kniha, která se nedala číst bez kapesníku:
Kniha, která trvala přečíst věčnost:
Kniha na jeden zátah:
Kniha sprostých slov:
Kniha, která vás něčemu naučila nebo vás poučila:
Kniha, jejíž slávu po přečtení nechápete:
Napiš počet přečtených stran prvních deseti knih v tomto roce: 
Podívat se na 6 zfilmovaných knih (poprvé či znovu):
1.
2.
3.
4.
5.
6.
Napiš jména 10 překladatelů knih, které přečteš a uveď jazyk, ze kterého bylo překládáno:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
Definuj jedním slovem každou z deseti libovolných knih, kterou přečteš a uveď název:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10. 

A na závěr ještě jedna zajímavá a pro změnu cizojazyčná výzva, která mě také zaujala…


3 komentářů:

E_V_E řekl(a)...

Ja som si urobila výzvu, že prečítam všetky svoje neprečítané knihy v knižnici, ktoré som získala do konca roka 2014 8D Už som prečítala z toho 2, čo boli RCčka, ale aj tak sa teším 8D Ale to mi nezabránila vypýtať si ďalšie. Toľko krásavíc vychádza, že človek si ich nemôže nechať ujsť 8(

Silwiniel řekl(a)...

Taková výzva by mě asi nebavila, například číst knížky podle barvy obalu mi přijde zvláštní :D Ale teď mám taky tolik knih, že nevím, co číst dřív. Mám jich rozečteno hodně najednou, ale vlastně mi to i vyhovuje. Ale jsem spíš dost líná pak o knížkách psát recenze, budu se v tom muset zlepšit.

Bakela řekl(a)...

Můj seznam knih, co chci přečíst vypadá jako nekonečný zástup číňanů! Díky za tip na takové knižní výzvy, obě jsou skvělé. A aspoň budu přemýšlet více, do čeho se pustím, aby mi to sedlo do kategorií;-) Ještě bych do podmínek zařadila i knihy odborné, poezii, dramata,. a třeba nějaký ten komiks! Jinak by bylo skvělé rozšířit recenze na jiné než YA. Mě to již neoslovuje a blogosféra mi přijde jím přehlcená. Hodně zdaru a dobrých knih!

Okomentovat

Moc děkuji za každý komentář!