neděle 7. září 2014

Knižní maraton aneb čteme jako o život: Článkové výzvy číslo 2 a 3



S těmi výzvami jsem to nějak nezvládla, ale nevadí. Aspoň na poslední chvíli ještě dvě přidám. Původně jsem chtěla už před několika dny zveřejnit výzvu o knihách, vycházejících v průběhu podzimu, na které se těším, ale strašně mě naštvalo, když se mi celý článek po cca hodině úplně rozhodil a já jsem se na to už vykašlala a ztratila jsem chuť, psát to celé znova. Takže, dneska druhý pokus, ale už trošku ve zjednodušené verzi…


Knihy, vycházející na podzim, na které se opravdu těší: TOP 8



Tak, tohle jsou moje podzimní favoritky. Knihy jsem seřadila postupně podle toho, jak moc se na ně těším. Můžete si všimnout, že jsem je i podle toho i očíslovala. 
  1. Píseň krve - vyjde u Hostu v říjnu
  2. Rytíř sedmi království - vyjde u Arga 16.10.
  3. Muzeum prazvláštních věcí - vyjde u Joty 10.9.
  4. Řekni vlkům, že jsem doma - vyšlo u Joty 3.9.
  5. Dějiny Anglie: Základy - vyjde u BB/art 1.10.
  6. Manželovo tajemství - vyjde u Ikaru 22.10.
  7. Eleanor a Park - vyjde u Yoli na podzim
  8. Zimní příběh - vyjde u Joty 17.9.
Takže, u mě na podzim očividně vede Jota. Přijde mi, že poslední dobou vydává docela zajímavé tituly. Ale samozřejmě se nejvíce nemůžu dočkat na dvě fantasy, které u mě obsadily první místa. G.R.R. Martin je jasný, ale Píseň krve vypadá jako něco úžasného - skvělé ohlasy, zajímavý příběh a navíc to vydává Host = jupí!

Knihy podle ročních období


Tohle je velmi zajímavá výzva a pro mě osobně dvojnásob, protože já skutečně mám knihy, které mi sedí k určitým ročním obdobím. Ani nevím, čím to je. Někdy atmosférou a náladou knihy, jindy mým osobním pocitem nebo prostě obálkou. Však posuďte sami…

Jaro

K jaru pro mě bylo docela obtížné nějakou knihu vůbec najít, protože tohle období mám spojené úplně s něčím jiným než se čtením. Ne, že bych na jaře nečetla, to ne. Jen s ním nemám vyložené spojené knihy. Ale po nějaké chvíli uvažování jsem přesto něco z knihovny vybrala.


Léto

Léto, prázdniny, horko a lenošení. Jaké jiné knihy mít s tímto obdobím spojené, než nějaké lehké, a romantické?


Podzim

Pro mě jednoznačně typické čtecí období. S podzimem mám spojeno nejvíce knížek. A na některé, které vidíte na fotce, se letos chystám, vlastně na většinu. Hlavně si hodlám přečíst Stín větru. Ráda bych si taky dala re-reading Jména větru a rovnou bych se pustila i do Strachu modrého muže. A konečně chci přečíst přečetla toho Tetovaného a Sirotčinec


Zima

Taky takové čtecí obdobíčko. Zima, sníh a Vánoce. Ideální doba na to, zalézt si pod peřinu a něco hezkého si přečíst. Dlouhé temné noci, kdy krásně padá sníh, se k tomu náramně hodí. A právě v prosinci se plánuju konečně vrhnout na sérii Drahokamy, která se mi k tomu období před Vánoci zkrátka tak nějak hodí. zatím jsem četla pouze první díl, takže to chci napravit. A přemýšlela jsem, že bych uspořádala nějaké společné čtení téhle série, tak se můžete těšit, že něco vymyslím. Na Noční cirkus jsem taky hodně zvědavá, už mi tady leží strašně dlouho, tak snad se k němu letos ještě dostanu…





1 komentářů:

MooX řekl(a)...

Sérii Drahokamy si určitě v zimě přečti, protože já jsem jí dočetla nedávno a byla jsem z ní nadšená! :)

Okomentovat

Moc děkuji za každý komentář!