pátek 21. února 2014

Knižní chvilky (10) ve znamení Sherlocka…

Dneska je takový příjemný, pohodový páteční večer, co myslíte? Já jsem původně měla v plánu zasednou zase k učení a podívat se na další otázku do dějepisu nebo pracovat na své maturitní práci, ale nakonec jsem změnila názor a rozhodla jsem se večer strávit trochu příjemněji a to s knihou a vínem. No co by mohlo být lepšího?


Taky jsem dneska chtěla spíše pokračovat ve četní Kladiva na čarodějnice, což je knížka k maturitě, ale nějak jsem na to teď neměla chuť. Je to opravdu zajímavá kniha a čte se mi dobře, ale přece jenom je na takové téma třeba mít trochu náladu a já dneska večer nemám chuť na něco tak ponurého. A tak jsem sáhla po druhé knize, kterou mám taky rozečtenou a to po Psu Baskervillském, což je další román o Sherlocku Holmesovi. A k tomu sklenička bílého, můj oblíbený sýr a trocha chipsů :)



Jak můžete vidět na fotce, Psa Baskervillského mám v novém vydání se seriálovou obálkou (No není ten Benedict úžasný? :)). Prostě jsem nemohla odolat a tuhle knížku jsem si musela koupit už kvůli té obálce… A musím říct, že mi taky hodně vyhovuje překlad, protože co jsem se dívala do jiných vydání, tak není vždycky tak dobře čitelný. Není to úplně moderní jazyk, ale taky ne úplně zastaralý, takže se to čte fakt příjemně.


A tady můžete vidět mou novou záložku s úžasnýma sovičkama, která se mi hrozně líbí. Ale má bohužel jednu velkou nevýhodu - je celá magnetová a docela těžká, takže se pak špatně sundává z té stránky a já mám vždycky strach, že si knížku potrhám, když se ji snažím sundat - drží totiž jako čert! :) Ale je prostě krásná a aspoň nevypadne, že…


A ještě se vám musím pochlubit se svou SH sbírkou, kterou jsem během února nasbírala a jsem z ní nadšená! Nejsou to původní díla sira Arthura C. Doyla, ty mám totiž všechny stažené v tabletu - ale naprosto legálně! (Mají totiž už prošlá autorská práva, takže jsou na internetu volně ke stažení.), ale chtěla jsem mít nějakého toho Sherlocka i v klasické knižní podobě, takže jsem si nejdříve pořídila toho s filmovou obálkou a pak postupně tyhle, ty mají také krásné obálky a především hřbety (ale o tom více v únorovém knižním shrnutí). Od Doyla je tady jen jedna kniha a to ta fialová, což jsou Zapomenuté případy Sherlocka Holmese. Pak tam je Případ dobře vychlazené pomsty, který je od českého autora (na to jsem zvědavá, ale trochu se toho bojím), Poprava Sherlocka Holmese - ta vypadá fakt dobře a nakonec Nová dobrodružství Sherlocka Holmese, což je povídková sbírka, kterou sepsali různí autoři, např. je tam povídka od Stephena Kinga či Johna Lutze - ta vypadá taky skvěle. Ale to až potom, nejdříve musím přečíst kompletní kanón Sherlocka Holmese…

Tak, to je můj dnešní večer a stále pokračující Sherlockovská mánie, jak jsem to u sebe nazvala. Příznaky jsou jasné - ani jeden den bez Sherlocka :D Takže se rozloučím jedním videem ze seriálu Sherlock, které se mi hodně zalíbilo (ale zdaleka není jediné, to je v poslední době moje zábava a tak trochu úchylka - vyhledávat videa ze Sherlocka na YT, některá jsou hodně povedená…). A budu ráda, když se mi i vy pochlubíte do komentářů, co zrovna čtete nebo co říkáte na Sherlocka ;)




12 komentářů:

Martin řekl(a)...

Zatím jsem viděl jen první sérii seriálu, ale je to opravdu povedené. Některé ty hlášky nemají chybu. Jako třeba jak Sherlock okřikne toho policistu aby mlčel, že snižuje IQ celé ulice. :D Už se těším na ty další. Na knížky se určitě chystám, ale čekám na to vydání od Omegy - snad už vyjde brzo.

Ettelëa řekl(a)...

Martin: Jojo, hlášky jsou super :D Ne, celý seriál je super, už se na něj dívám asi po čtvrté (už jsem to přestala počítat) a pořád je to skvělé, asi mě to ani nikdy neomrzí :) Omega bude vydávat toho Psa Baskervillského, že? Doporučuji si nejdříve stáhnout a přečíst Studii v Šarlatové, Podpis čtyř a Dobrodružství Sherlocka Holmese, tam to všechno začíná ;) Třeba tady: http://www.databazeknih.cz/eknihy-ke-stazeni/arthur-conan-doyle-107

Maťa Wolf řekl(a)...

Ben je dokonalý. A ja som akurát dnes znova pozerala ten diel serialu podla Psa Baskervillskeho. Tu knihu som citala minuly tyzden, moc fajn kniha :)

Lucinda řekl(a)...

Pěkné fotky. Sherlocka mám taky ráda. Už aby byla 4.série :-)

Bastera řekl(a)...

Já si ten seriál fakt asi musím pustit :) Jinak ta obálka je úžasná, kdo ji vydal? A ty navazující knihy na Sherlocka mají pěkné obálky, ale já se jich docela bojím :)

Ettelëa řekl(a)...

Bastera: Tu knížku vydalo nakladatelství XYZ, je třeba tady: http://eshop.knihydobrovsky.cz/eshop-3-x-sherlock-holmes-82913.html
a ta obálka je super :) A seriál si fakt MUSÍŠ pustit! ;)

Jinak, těch navazujících se taky maličko bojím, ale mají hodně dobré hodnocení, hlavně teda ta Poprava SH a Nová dobrodružství SH, takže jsem zvědavá. Určitě na ně časem napíšu i recenzi… ;)

Owlie řekl(a)...

Z seriálu jsem si sedla na zadek! A tak doufám že s knížkou to bude podobné :D :)

Poppy řekl(a)...

Nic není lepšího než Sherlock! Mimochodem: ta záložka je úžasná!

Luthien řekl(a)...

Mám pár knížek od Doyla, ale třeba Psa Baskervillského mám ve slovenštině :D Je to jeden z mých nejoblíbenějších případů. Seriál Sherlock je prostě geniální! :)

Trinity Estridge řekl(a)...

Já zrovna čtu knížku od Ann Rice, Upír Lestat, což je pokračování k Interview s upírem. Sherlocka mám moc ráda, jako malá jsem o něm přečetla všechno a ten seriál miluju. :3 Benedict je jako Sherlock super, oblíbila jsem si i Marka Gatisse a Andrewa Scotta. ^-^

Lenny Kavalířová řekl(a)...

Seriálového Sherlocka zbožňuju! Je to pěkný prevít, hlavně v s03e01. Být Johnem, dala bych mu přes hubu víckrát :) Je to skvěle natočený, skvěle zahraný, skvěle zasazený do dnešního světa a vztah SHxJW funguje taky skvěle, co víc si přát :)

Lucie Anna Tesková řekl(a)...

Jejé,Sherlocka bych si také chtěla přečíst. Seriál jsem ještě neviděla,ale plánuji shlédnout.:) Jsem moc ráda,ře jsem naratila na tvůj blog,protože jsem z něj nadšená. :)))

Myslíš,že by jsi se mohla podívat na můj svým okem odbornice a zkritizovat ho(připadně pochválit)? :D

www.crazynewdays.blog.cz

Okomentovat

Moc děkuji za každý komentář!