sobota 9. listopadu 2013

TAG: Liebster award

 Tak i na mě nakonec došlo, i když jsem si o to prakticky řekla sama, protože si na mě nikdo nevzpomněl. Ale ne, já vám to nevyčítám... :) Bastera z blogu Knihy nekoušou sháněla nějaké lidi, kteří ještě nebyli nominovaní a tak jsem se přihlásila...


Pravidla:
  • Řekněte o sobě 10 věcí.
  • Odpovězte na 10 otázek blogerky, která vás nominovala.
  • Vymyslete 10 otázek pro ty, které budete nominovat.
  • Nominujte 5 blogerů, kteří mají méně než 200 pravidelných čtenářů. 
  • Informujte blogery o tom, že jste je nominovaly.  

  1.  Jsem strašný lenoch. Fakt děsný! A docela často je to vidět i na blogu, protože se mi občas nechce psát a věnovat se mu, takže je tady pak takový opuštěný... Ale týká se to absolutně všeho, hodně často prokrastinuju, nemůžu si prostě pomoct.
  2. Miluju čaj (hlavně ten černý, hodně silný) a kafe. Asi jsem na těchhle věcech závislá... A taky je můžu pít kdykoli, třeba i před spaním, protože na mě nemá kofein prakticky žádný účinek.
  3. Nesnáším němčinu. Opravdu, nechtějte po mně, abych řekla něco německy... Ale chci se učit italsky a francouzsky...
  4. Hrozně ráda se dívám na seriály, mezi mé nejoblíbenější patří momentálně Panství Downton, mám ráda Hru o trůny, Reign, Tudorovce a The White Queen. Taky se pořád dokola můžu dívat na Četnické humoresky, a když mám náladu na něco šíleného, pustím si Gilmorky.
  5. Za větami dělávám často 3 tečky...
  6. Často mívám problém s tím, že si rozečtu hodně knih najednou a je to proto, že jich mám doma tolik a chtěla bych je všechny co nejrychleji přečíst! Když čtu jednu knížku, začnu zase myslet na jinou a tak si rozečtu další a tak to jde pořád dál... Jak se toho jen zbavit?
  7. Ráda píšu příběhy, ale na povídky moc nejsem, ty jsou pro mě moc krátké. Ale v posledních letech (co jsem na střední) mi došly nápady a hrozně mě to mrzí, protože bych si zase ráda něco rozepsala, ale nic mě nenapadá...
  8. Po mnoha a mnoha letech se mi splnil jeden z mých velkých snů - mít psa. Pořídila jsem si šeltii, je to pes a jmenuje se Buddy. A je úžasný a děsně geniální!
  9. Studuji Waldorfské lyceum, jsem ve čtvrtém ročníku.
  10. Jsem blázen do historie, kterou bych ráda studovala.

Otázky od Bastery:
 
1) Co pro Tebe znamenají knihy? 

Hodně. Je to příležitost, jak navštívit jiné světy či dávno minulé časy a aspoň na chvíli se odpoutat od reality.

2) Jaký máš vztah ke klasické literatuře?

Ještě nedávno prakticky žádný nebo spíše takový chladný a odtažitý a to hlavně díky povinné četbě, kterou jsem odsuzovala, protože přece nebudu číst něco, co mi ostatní diktují. Ale docela nedávno jsem se tedy do té maturitní četby opravdu pustila a musím usoudit, že jsou to úžasné a skvělé knížky a můj vztah ke klasice je lepší a lepší. Věřím, že z nás nakonec budou dobří přátelé...

3) Se kterou knižní hrdinkou/hrdinou by jsi se chtěla potkat?
Ráda bych potkala pana Darcyho a Elizabeth z Pýchy a předsudku. Jsou to sympatičtí lidé a ráda bych si s nimi popovídala. A když zabrousím do fantasy, tak bych se chtěla setkat s Aragornem nebo s Galadriel anebo třeba s Geraltem. A ještě jsem zapomněla na Kvotheho.

4) Co pro Tebe znamenají fotografie?

Mám fotky moc ráda, zvlášť fotky přírody. Taky docela fotím, i když v poslední době méně než předtím. Lidé mi říkají, že fotím dobře, ale abych se přiznala, tak mě to nějak extra nebaví, protože když fotím, tak to dění nemůžu sledovat. A navíc, v dnešní době digitálních foťáků máme počítače plné fotek, ale málokdy si je prohlížíme...

5) Podle čeho se rozhoduješ, kterou knihu si přečteš?

Tak hlavně mě musím něčím zaujmout. Postup je většinou následující: Pokud mě zaujme obálka, přečtu si anotaci, a když mě zaujme i anotace, kouknu většinou na hodnocení na databázi knih a pokud to vypadá dobře, zkusím si třeba přečíst úryvek z knížky no a když to všechno vypadá dobře, šup s knížkou do mojí knihovny. Nebo si knížky vybírám i různě na blozích, pokud mě zaujme recenze.

6) Chodíš do knihovny? Co se Ti tam líbí, co Ti tam chybí?

Kdysi, na základce, jsem tam byla pořád. Skoro každý den. Ale od střední jsem do knihovny úplně přestala chodit. A víte proč? Protože jsem musela přejít do "dospěláckého" oddělení a tam se mi nelíbilo a nebavilo mě to tam. A stále tam nechodím, protože mě mate jejich uspořádání knih a nikdy nemůžu najít to, co hledám. Ale asi začnu chodit na výšce, kvůli odborným knihám.

7) Sbíráš něco? Knihy, záložky, pohledy, známky, samolepky, plyšáky :)

Knihy. Protože já je nejenom čtu, ale hlavně hromadím :) Taky sbírám různé pohledy, turistické známky a jiné suvenýry z cest. Jo a taky bločky a sešitky a tak...

8) Kdyby sis mohl vybrat, v kterém historickém období bys chtěl/chtěla žít?

Zajímavá otázka! A přímo pro mě! Moc bych chtěla navštívit středověk, ne že bych tam chtěla přímo žít, ale chtěla bych ho navštívit a vyzkoušet si různá postavení. Chtěla bych zkusit, jaké to bylo být prostou ženou ve středověku, ale ráda bych si vyzkoušela i roli nějaké šlechtičny. Nejlépe tak období Tudorovců v Anglii, ale určitě bych nechtěla být ženou Jindřicha VIII. :)
Možná bych opravdu hodně ráda žila za první republiky, to je moje oblíbené období anebo třeba období před a po první světové válce v Anglii.
Ale když nad tím přemýšlím, tak bych si nejradši vyzkoušela snad všechna možná historická období, ale jestli bych vyloženě v nějakém chtěla žít? To nevím...

9) Sleduješ nějaké seriály?

To teda sleduju, jak už jsem zmínila výše. Momentálně jsem úplně zažraná do Panství Downton. ten seriál mě tak pohltil, že u něj brečím, směju se a celé to vlastně silně prožívám. Ale o tomhle seriálu napíšu nejspíše samostatný článek...
Pak taky sleduji historické seriály typu Tudorovci a Bílá královna. Teď taky nový seriál Reign, i když, ten je spíše smyšlený než historický.
Nemůžu zapomenout ani na Hru o trůny nebo třeba Legend of the Seeker. Taky jsem si oblíbila Pilíře země. A v neposlední řadě to jsou úžasné Četnické humoresky.

10) Která postava z filmů či knížek Ti lezla nejvíc na nervy?

Harry Potter a pak Frodo z Pána prstenů. Nevím proč, ale tyhle postavy fakt nemám ráda a strašně mi lezou na nervy...

Otázky pro nominované:
  1. Který druh (žánr) knížek bys rozhodně nikdy nečetl/a?
  2. Jaké jsou tvé nejoblíbenější blogy? (nemusí být pouze knižní)
  3. Jaká knížka tě v poslední době nejvíce překvapila? (ať už pozitivně či negativně)
  4. Kdyby sis mohl/a vybrat jeden vymyšlený filmový či knižní svět, kde bys chtěl/a žít, který by to byl a proč?
  5. Jaké exotické jídlo bys nikdy nechtěl/a vyzkoušet?
  6. Kdybys chytil/a zlatou rybku, která ti splní tři přání, jaká přání by to byla?
  7. Co by jsi dělal/a, kdyby Zemi postihla nějaká velká katastrofa nebo třeba nebezpečná epidemie, která by zahubila většinu živého?
  8. Se kterou knižní či filmovou postavou by ses chtěl/a setkat jenom proto, abys jí vynadal/a a řekl/a jí, co všechno dělá špatně?
  9. Jaký je tvůj názor na povinnou četbu?
  10. Jakou knížku bys všem doporučil/a a proč?


Nominovaní:
  1. ?
  2. ?
  3. ?
  4. ?
  5. ?

2 komentářů:

Dragita řekl(a)...

Geralta bych také ráda potkala:) A s tím psacím oknem si nedělej starosti, zase to přijde. Já jsem měla okno několik let a vždy to bylo kvůli stresu - maturita, zkoušky, a naposledy stresující práce, které jsem se naštěstí zbavilao (a najednou to jde). Hodně mi pomáhá i hudba (epická, jako Two steps from hell atd. Přeji ti ať se k tobě múza zase vrátí:)

Lucinda řekl(a)...

Četnické humoresky mám taky moc ráda :)

Okomentovat

Moc děkuji za každý komentář!