pondělí 7. října 2013

TOP TÝDNE #01: Oblíbené postavy

Tak si říkám, že by to chtělo nějaké to oživení. Poslední dobou to tady docela stagnuje a tak jsem hledala něco nového, čemu bych se mohla věnovat a narazila jsem na meme Top týdne. Jistě, narazila jsem na něj už dávno předávno, ale nikdy jsem nějak neměla chuť se do něj taky zapojit. Až teď. Prostě jsem si řekla, proč ne, vždyť je to docela smysluplné meme a tak to tady teď máte - první příspěvek a první téma, které zní Oblíbené postavy.
Pokud chcete o Top týdne zjistit víc, koukněte se k autorce tohoto meme - Luu.



Tak o oblíbených postavách jsem toho už za různých příležitostí napsala docela hodně, ale - jak se říká - opakování, matka moudrosti, takže jsem se pokusila sestavit takový seznam desíti nejoblíbenějších postav. I když to teda stojí nějakou tu námahu a přemýšlení...



Aragorn (Pán Prstenů)
 

Tak tohle vždycky bylo a možná i vždycky bude číslo jedna v mých oblíbených postavách. Prostě je to prototyp dokonalého člověka a krále. Prostě nevím, co víc říct, už spoustu let se drží na prvních příčkách v mém žebříčku nejoblíbenějších postav a asi se tam ještě dlouho držet bude...






Geralt z Rivie (povídky o Zaklínači)
 
Geralt je jediná postava, která u mě může konkurovat Aragornovi. Je to postava, která mě naprosto fascinuje a která mi připadá až neskutečně živá. Když čtu Zaklínačské povídky (ano, týká se to především povídek, romány už nejsou tak úžasné), mám vždycky pocit, jako bych to všechno spíše viděla, než četla. Geralt má úžasně promyšlený a vypilovaný charakter a asi právě díky tomu, že je prostě nedokonalý a má své chyby, působí tak živě. I když je to Zaklínač, je více lidský než někteří lidé - tuhle větu o něm říkám vždycky...




Murtagh (Odkaz Dračích jezdců)
Ne, neptejte se mě, proč zrovna on, ale je to tak... Murtagh byl moje imaginární láska z mladších let (bože, jak já jím byla posedlá!). To bylo v době, kdy jsem byla blázen do Odkazu dračích jezdců, někdy mezi druhým a třetím dílem. Hrozně mě štvalo, že jsem tak dlouho nevěděla, jak to s ním vlastně dopadlo a tak jsem si dokonce sepsala svůj vlastní příběh, který zachycoval Murtaghův osud od chvíle, kdy byl zajat Dvojčaty. V mé verzi umřel a byla jsem s tím tak dokonale smířená, že když vyšel Inheritance a já se konečně dozvěděla pravdu, nebyla jsem ochotná ji přijmout. Do teď to mám prostě tak, že Murtagh umřel a basta! Moje verze je prostě lepší než ta Paoliniho!



Kvothe (Kronika Královraha)

No jasně, sice jsem pořád ještě nedočetla ani Jméno větru - přečetla jsem jenom první část (stydím, stydím, já to napravím), Kvotheho jsem si okamžitě oblíbila. Miluju, jak umí vyprávět příběhy a jeho život je tak zajímavý!





Jon Snow (Píseň ledu a ohně)
Bylo by o ničem, kdyby se tady neobjevila aspoň jedna postava z Písně ledu a ohně. Je to Jon, prostě mi přirostl srdci, ten ňouma jeden roztomilý... Je tak neskutečně čestný, až to bolí, ale to je právě to roztomilé. Doufám, že mi ho Martin taky nezabije. (Nespoilerujte, nečetla jsem ještě Hostinu a Tanec!). Na závěr je nutno dodat snad jen: "You know nothing, Jon Snow..."




Elizabeth Bennetová (Pýcha a předsudek)

Je čas taky na nějakou tu ženskou postavu, že? Minulý měsíc jsem si konečně přečetla Pýchu a předsudek a musím říct, že vedle pana Darcyho jsem si oblíbila hlavně Elizabeth, pro její vtip, inteligenci a ironii. Byla mi velmi sympatická a zařadila se mezi mé nejoblíbenější ženské postavy...




Sverus Snape (Harry Potter)

A teď se zase vrátíme k těm mužským hrdinům. Ano, i Harry Potter tady musí mít svého zástupce a tím je pro mě profesor Snape. Je to zkrátka nejgeniálnější a nejlépe vymyšlená postava v celé sérii. Celou dobu o něm má člověk nějakou představu, ta se pak změní a to jenom proto, aby se o chvilku později zase úplně změnila. Severuse prostě zbožňuju - úžasná postava a tleskám Rowlingové!






Richard III. (Nebezpečné dědictví, historická postava)
Teď možná maličko odbočím, protože tady mám postavu Richarda III., což byl skutečně žijící člověk, konkrétně král Anglie v době Válek růží, vládnoucí těsně před nástupem Tudorovců. Celkově ho mám ráda, jako historickou osobnost, ale hodně jsme si ho oblíbila i v historickém románu Nebezpečné dědictví od Alison Weirové. Přesně tak, jak ho autorka vykreslila, si ho představuju i já. Kéž by to byla pravda...




Katniss Everdeenová (Huner games)
Katniss je jedna z mála mých oblíbených ženských postav. Většinou jsou docela protivné a otravné, ale Katniss mi taková nepřipadá. Naopak, je mi hodně sympatická a dokázala jsem se s ní dobře sžít. Chtěla bych se v takové situaci, v jaké se ocitla, zachovat stejně jako ona a navíc - vždycky jsem chtěla umět střílet z luku...




Peregrin Bral (Pán Prstenů)
Pánem Prstenů to začala a Pánem Prstenů to taky končí... 
Vlastně bych mohla vybrat kteréhokoliv hobita z Pána Psrtenů (kromě Froda), protože mám ráda jak Sama, tak Pipina i Smíška, ale tentokrát jsem vybrala Pipina, protože když se nad tím zamyslím, mám z nich právě jeho asi nejraději. On totiž v Pánovi Prstenů zajišťuje ten humor, je to vtipálek a taky docela trouba, ale o to víc ho mám raději. A nakonec i on najde svou odvahu a místo ve světě... Vždyť, co by byl Pán Prstenů bez hlupáka Bralovského.... :)




Tak se mi nakonec těch 10 oblíbených postav povedlo vybrat. Chtěla jsem, aby to bylo takové různorodé a aby se tady pořád neopakovala jedna série. Protože jenom z takového Pána Prstenů bych těch 10 postav klidně mohla vybrat nebo i z Harryho Pottera bych určitě vybrala dost svých oblíbenců. Ale raději jsem trochu popřemýšlela a vybrala různé postavy z různých příběhů, ale řeknu vám, byla to fuška, najít 10 oblíbených postav, to bych ani neřekla... A jaké postavy máte rádi vy?

1 komentářů:

Dragita řekl(a)...

Tak koukám, mám velmi podobné oblíbené postavy - hlavně Geralta (mě se líbí celá série o Zaklínači až na poslední díl), Aragorn je jistota a Murtagha mám strašně ráda až teď, kdy to čtu po letech znovu - už jsem i Inerhitance a doufám, že to s ním dobře dopadne (a konečně mě Eragon přestal štvát).
Písně ledu a ohně mám teprve na seznamu:)

Rozhodně mám v oblibě Mac ze série Horečka (a Barrons taky není k zahození, takový sexy temný padouch, ale v třetím dílu mě docela štval). Co ještě? Joo, nesmím zapomenout na Rolanda z Gileadu (Temná věž-King), opravdu charismatický hrdina, jen chudák pár věcí mu nedocvakne a nedocvakne. Z novějších mám ráda Serafínu, nebo Cheerwell Makerovou, Tynisu a Achaea z Impéria černé a zlaté(Tchaikowski) :)

Okomentovat

Moc děkuji za každý komentář!