středa 10. července 2013

FILMOVÉ TIPY: Rebelka

Dneska jsem tady s novým článkem do rubriky "filmové tipy". Na předchozí tip se můžete podívat tady.

Pro tentokrát jsem zvolila něco poněkud jednoduššího než minule... Dívate se rádi na animované pohádky? Já je mám hodně ráda a i ve svém věku se na ně stále dívám. A vlastně proč ne? Já osobně tedy doufám, že z pohádek nikdy nevyrostu, to by byla totiž škoda... Takže dneska bude i můj tip laděný pohádkově, doufám, že někoho nalákám. 


*** Rebelka ***

Originální název: Brave
Žánr: animovaný, pohádka, rodinný, fantasy
Rok natočení: 2012
Země: USA
Délka: 90 min
Režie: Brenda Chapman, Irene Mecchi
Scénář: Patrick Doyle
V hlavních rolích: Kelly Macdonald, Billy Connolly, Emma Thompson, Julie Walters, Kevin McKidd a další
Oficiální text: Už od starých časů se po mnoho generací šíří příběhy o epických bitvách a mystických legendách v drsné a tajemné Skotské vysočině. Ve filmu se k legendě přidá nová pověst, když odvážná Merida stane tváří v tvář tradici, osudu a nejkrutější bestii. Merida je zkušená lučištnice a impulzivní dcera krále Ferguse a královny Elinor. Je odhodlána jít si v životě svou vlastní cestou. Vzepře se starému zvyku zasvěcení pánům země. Silnému lordu MacGuffinovi, mrzutému Macintoshovi a svárlivému Dingwallovi. Meridiny činy nechtěně rozpoutají v království chaos a běsnění. Když se obrátí o pomoc k podivínské staré čarodějnici, dostane prokleté přání. Merida, která následuje nebezpečné síly, objeví význam skutečné odvahy, aby zlomila příšernou kletbu, než bude příliš pozdě.
 Hodnocení na ČSFD: 75%
(informace pocházejí z ČSFD)


 Můj názor:

Disneyho pohádka miluju už od malička a stále jsem se na ně nepřestala dívat. Od Lady a Tramp, Lvího krále přes Mulan, Pocahontas a Na vlásku až právě k Rebelce, kterou jsem shlédla nedávno.

Pohádkový příběh se odehrává ve středověku ve Skotsku a hlavní hrdinkou je mladičká princezna Merida, která mi byla sympatická od samotného počátku. Je to totiž opravdu rebelka, místo vyšívání a obvyklých záležitostí princezen ji baví jízda na koni, střelba z luku a svůj volný čas nejraději tráví v lese. Tou povahou mi trochu připomněla Aryu z Písně ledu a ohně. Vím, že bych se ve stejné situaci chovala podobně :)

Jenomže všechno jednou končí, i čas her a dovádění v lese. Král s královnou se totiž
rozhodli, že dcerku provdají za syna některého z mocných náčelníků. Ale jak by se už dalo čekat, všichni nápadníci jsou pěkní hlupáci a milé Meridě nesahají ani po kotníky. Jenomže její matka, královna, je toho názoru, že Merida musí pochopit, kde její její místo a jaký má jako princezna úkol. A tak se princeznička rozhodne, že si žádného prostě nevezme a místo toho raději vezme do zaječích. V lese náhodou narazí na podivnou stařenku a získá od ní kouzlo, které změní její osud. Jenomže kouzlo nakonec nemá takový účinek, jaký by si Merida přála. A tak začíná její cesta ke zlomení kouzla a zároveň také k usmíření s její matkou.

Film mě na první pohled zaujal svou velmi povedenou animací a barevností a také, jak už jsem říkala, sympatickou hlavní hrdinkou. Je pravda, že příběh je docela jednoduchý a snad ničím nepřekvapí - zkrátka klasická pohádka. Máme tady vzpurnou princeznu, úkol pro nechtěné nápadníky, čarodějnici v lese, kozla a čáry a nakonec šťastný závěr. Ale i přesto dokáže film zaujmout, možná i proto, že se lidé rádi podívají na kouzelnou a vtipnou pohádku. 


Taky se mi hodně líbil vývoj vztahu Meridy a její matky. Musely si k sobě najít cestu, což nebylo úplně jednoduché, ale nakonec to samozřejmě dokázaly.

Tak, abych to shrnula - Rebelka je velmi vydařená pohádka s krásnou animací, s důrazem na mezilidské vztahy, odehrávající se v nádherném prostředí středověkého Skotska a navíc se sympatickou rebelkou Meridou. Trochu připomíná pohádku Na vlásku, s tím rozdílem, že na Rebelce se podílel Pixar a je pravda, že takováto pohádka je pro Pixar poměrně netypická - když se podíváte na jiné pohádky z této díly  - Příšerky s.r.o., Toy Story, Hledá se Nemo (i když, tady by se dala jistá podobnost najít, co se týče vztahu dítěte a rodiče). Mně se každopádně líbí a doufám, že vám se taky zalíbí ;)

Český trailer:

3x soundtrack:



A totéž v původní znění pro porovnání...


5 komentářů:

Tiw řekl(a)...

Tuhle pohádku jsem viděla loni v kině a od té doby jsem si ji pustila asi ještě 5x. Mám ji moc ráda, ale český dabing je naprosto otřesný

Kristie řekl(a)...

Ani nevím, kolikrát jsem tuhle pohádku viděla - moje sestřenka ji totiž zbožňuje a prakticky kdykoliv ji hlídáme, tak se u nás na Rebelku dívá (a že ji hlídáme často). :) Mně osobně se Rebelka líbí celkem dost, i když mezi mé top pohádky se neřadí. :)
Na český dabing jsem si už zvykla (ono mi ani nic jiného nezbylo), ale originál je v tomto případě vážně lepší (i když mi normálně dabované pohádky nevadí). :)

A teď mám nehoráznou chuť si nějakou pohádku pustit. :D Hm... Na výběr toho tu mám dost. :D :)

E_V_E řekl(a)...

Mne to prišlo ako kombinácia Na vlásku a Medvedí bratia, ale bolo to super! Merida bola strašne vtipná 8DDD

Lucinda řekl(a)...

Bylo to hodně vtipné a hodně jsem se zasmála, ale něco mi tam chybělo :)

Hanyuu řekl(a)...

Taky mám pohádky ráda a nehodlám z nich vyrůst. Rebelka se mi moc líbila, bylo to, po všech těch princeznách, co se hned zamilují do prvního, kterého potkají, zase něco trochu jiného. Z těch novějších animáků se mi taky šíleně zalíbila Legendární parta (náš překlad se opět vyznamenal :D) je to takové mnohem víc pro děti, ale komu to vlastně vadí?

Okomentovat

Moc děkuji za každý komentář!