čtvrtek 13. června 2013

Třicetidenní knihobraní (5): Kniha, jejíž hlavní hrdinka je absolutně nemožná

Stále doháním resty a nestíhám, takže dneska opožděně pátý příspěvek do knihobraní od VeEee. Tentokrát o absolutně nemožné hrdince...



Tentokrát jsem musela trochu namáhat hlavu, protože jsem si hned nedokázala vzpomenout na nějakou nemožnou hrdinku. Vím, že byly knihy (a nebylo jich právě málo), ve kterých mě hrdinové neskitečně vytáčeli, ale nedokázala jsem si prostě vzpomenout. Nakonec jsem tedy vybrala... chvíle napětí...


Wendy z knihy Dědička. Tato postava mi totiž přišla úplně mimo. No vlastně, celá tahle knížka mi přišla docela mimo. Absolutně mi nesedla. Wendy (i ostatní postavy) byla nudná, nezajímavá, nijak se nevyvíjela, měla neskutečně plochý charakter a k tomu všemu byla vyloženě hloupá, tedy na svých 18 let. Pro upřesnění tady mám úryvek ze své recenze na Dědičku:

Především jsem měla trochu problém s hlavní hrdinkou, které mělo být podle všeho 18 let, ale zdaleka na mě tak nepůsobila. (Asi začínám být na tenhle žánr stará nebo co). Wendy prostě nepůsobí coby hrdinka příliš sympaticky a mě osobně nijak k srdci nepřirostla, což je samozřejmě můj problém, ale autorka svoje postavy prostě vytvořila tak nemastné neslané, že prostě nemají moc šancí zapůsobit. (celou recenzi si můžete přečíst zde)

4 komentářů:

Hanyuu řekl(a)...

Nic proti knižním hrdinkám (ok...tak vlastně skoro všechno :D), ale ona je nemožná každá druhá (sláva všem výjimkám :D).
Tobě to tak někdy nepřijde? Najít oblíbeného knižního hrdinu mi nedělá problém, ale s holkama už je to mnohem těžší, někdy mi přijde, jak kdyby měly v hlavě seno.

blogerka Catty řekl(a)...

18 mala až v poslednej knihe...

Mne sa zase zdalo, že oproti iným hrdinkám je Wendy veľmi vyspelá. Zbytočne nefňukala, kráľovstvo bolo pre ňu dôležitejšie ako city, nebola dotieravá a mala svoju hrdosť a nenechala, aby s ňou chalani zametali. Zdá sa mi, že sme čítali úplne inú knihu s inou hlavnou hrdinkou :)

VeEee řekl(a)...

na sérii se chystám, tak uvidím :D

Maťa Wolf řekl(a)...

To ako fakt? Mne sa celá séria strašne moc páčila a s Wendy je jedna z mála hrdinike, s ktorými som nemala nijaký problém...

Okomentovat

Moc děkuji za každý komentář!