středa 26. června 2013

RECENZE: Percy Jackson - Bitva o Labyrint

Autor: Rick Riordan
Překlad: PhDr. Dana Chodilová
Série: Percy Jackson
Díl: 3.
Žánr: fantasy, pro děti a mládež
Forma: hardback
Počet stran: 384
Vydavatel: Fragment
Rok vydání: 2011
Anotace: Jmenuji se Percy Jackson… Je mi skoro 15. Svět kolem se zdá být čím dál nebezpečnější.
Tábor polokrevných už není, co býval. Luke s Kronovou armádou se snaží dostat se za jeho hranice. Vydáváme se do prastarého Daidalova labyrintu. Jdeš do toho s námi? Musím tě ale varovat, důmyslné podzemní bludiště může člověka dovést kamkoli, zmást, dohnat k šílenství a zahubit…

4. díl navazuje na předcházející tituly: Percy Jackson – Zloděj blesku, Percy Jackson – Moře nestvůr, Percy Jackson – Prokletí Titánů.




Bitva o Labyrint je předposledním dílem o hrdinovi Percy Jacksonovi. Percy a jeho přátelé - Annabeth, dcera Athény a satyr Grover - se na prázdniny vrací do tábora Polokrevných, kde se ale věci mění. Nic už není takové, jako to bývalo před několika lety, kdy Percy do tábora přišel poprvé. Nastávají temné časy a nad celým světem a Olympem visí hrozba, protože děsivý Kronos a Titáni povstávají a chtějí zaútočit na Tábor polokrevných. K tomu jim mají posloužit nevyzpytatelné chodby Daidalova Labyrintu. Percy a jeho přátelé se vydávají na tu nejnebezpečnější výpravu, jaké se až doposud zúčastnili. Musí vejít do nebezpečného Labyrintu a svést o něj bitvu s nepřátelskou stranou. A kromě toho má také Grover svou poslední šanci najít boha přírody Pana...

Grover
S přečtením dvou posledních dílů Percyho jsem bůhvíproč otálela. Předchozí díly se mi líbily, měly vzestupnou tendenci, ale pořád mě neokouzlily tak moc, jak jsem doufala. Nicméně jsme se konečně rozhodla pustit i do Bitvy o Labyrint... a zjistila jsem, že je to daleko lepší čtení než všechny předchozí díly. Je to stejné jako u Harryho Pottera v tom, že tato série má se svými čtenáři růst a stárnout, to znamená, že první díl, ve kterém bylo Percymu 12 let byl víceméně pohádkový a takový příliš jednoduchý. Všechno bylo hodně předvídatelné a tak. Ale v Bitvě je Percymu a ostatním už 15 a tak se tomu celý příběh přizpůsobil. Je daleko temnější, napínavější a záhadnější. A taky poměrně nepředvídatelný. 


Jako obvykle se knížka četla perfektně a svůj podíl na tom nemají pouze velká písmenka, ale také to, že je kniha zkrátka čtivá a skvěle napsaná. A samozřejmě nemůžu zapomenout na Riordanův vynikající humor, který zaručeně rozesměje děti i dospělé.

Poseidón

Co se postav týče, tak ty dospěly a proto mi taky byly daleko bližší než v předcházejících dílech. Speciálně jsem si zde oblíbila satyra Grovera, i když jsem ho měla samozřejmě ráda už od začátku, ale v tomhle díle prodělal docela velkou a podstatnou změnu. Hodně se mi tady taky líbila právě jeho linie s hledáním Pana, které konečně dospělo ke svému konci, i když popravdě ne k takovému, jaký jsem čekala.

A samozřejmě se mi taky hodně líbila celá zápletka s Labyrintem a Daidalem, on je zajímavou postavou řeckých bájí.

A ještě se musím přiznat k tomu, že mám velkou slabost pro Cheiróna a hlavně pro Poseidóna, který je tam sice jen málokdy, ale já vždycky jásám, když se objeví na scéně.

Tohle byl pro mě zkrátka nejlepší díl ze série. Skvěle jsem se pobavila, ale taky to bylo napínavé čtení a mám ráda, jak zajímavě v této sérii Riordan popisuje řecké báje. Prostě a jednoduše - užila jsem si to a hned se vrhla i na závěrečný díl...

Hodnocení: 5 hvězdiček
_________________________________________________________________
Tímto děkuji nakl. Fragment, že mi knížku poskytlo k recenzi.
Bitvu o labyrint si můžete koupit na stránkách Fragmentu.

Přečtěte si také recenzi na předchozí díl!

1 komentářů:

Simona Krejčí řekl(a)...

Ahoj,
moc pěkná recenze :D Percy Jackson si snad jiné hodnocení, než pět hvězdiček nezaslouží :D
Chtěla jsem se zeptat, zda by jsi nechtěla pokračovat v tomto tagu.

zde:
http://zivot-s-knihami.blogspot.cz/2013/06/prazdninovy-knizni-tag.html

Je to prázdninový knižní tag, který jsem vymyslela, tak kdyby jsi měla chuť, byla bych moc ráda.
Mona

Okomentovat

Moc děkuji za každý komentář!