sobota 1. června 2013

FILMOVÉ TIPY: Sedm životů

Nápad na novou rubriku, která se ale nezabývá knihami mě napadl už před nějakou dobou. Ale nějak mi pořád chyběla motivace k tomu, ho realizovat. Až do dneška... A o co se vlastně jedná?

Nová rubrika se jmenuje Filmové tipy a jak už samotný název napovídá, budu vám v ní představovat filmy, které jsem viděla, líbily se mi a myslím si, že stojí za to, doporučit je dál. Nezáleží na tom, jak je daný film starý, jak je známý, atd. Prostě se chci jenom podělit o něco, co mě zaujalo a přivést k filmu třeba někoho dalšího nebo znát názor druhých. Nepůjde o nějaké dlouhatánské recenze, v každém tipu vám film krátce představím, připojím trailer, nějaký obrázek nebo třeba písničku ze soundtracku a svůj vlastní názor. A pak bude na vás, jestli vás film zaujme a rozhodnete se na něj podívat nebo se se mnou třeba podělit v komentářích o svůj názor, pokud jste film už viděli...

A proč jsem se rozhodla tohle realizovat zrovna dneska? To se dozvíte dále, v mém prvním filmovém tipu...



***Sedm životů***

Originální název: Seven Pounds
Žánr: Drama
Rok natočení: 2008
Země: USA
Režie: Gabriele Muccino
Scénář: Grant Nieporte
V hlavních rolích: Will Smith, Rosarion Dawson, Woody Harrelson, Michael Ealy a další
Oficiální text: Režisér Štěstí na dosah a oscarový Will Smith přinášejí poutavý a napínavý příběh muže s děsivým tajemstvím, který se rozhodne napravit své hříchy tím, že zásadním způsobem změní život sedmi cizích osob. Jakmile se do toho pustí, nic ho nemůže odradit. Alespoň si to myslí. Ale Ben Thomas neměl nikdy tušení, že se do jedné z oněch osob zamiluje – a že právě ona ho začne měnit. Na počátku je sedm jmen: Ben Thomas, Holly Apelgren, Connie Tepos, George Ristuccia, Nicholas Adams, Ezra Turner a Emily Posa. Jediné, co mají společného, je to, že se každý z nich ocitl v kritické situaci a zoufale potřebuje pomoc, ať už finanční, duchovní či lékařskou – a nemají tušení o tom, že si je Ben pečlivě vybral jako aktéry jeho cesty za spásou. Ale Emily Posa (Rosario Dawson), optimistická žena s nemocným srdcem, změní Benovy plány jediným způsobem, který rozhodně neočekával – sblíží se s ním – a převrátí naruby jeho názory na svět a na to, co je nebo není reálné. 
 

Můj názor na film (bez spoilerů): 

Popsat aspoň stručně, o čem tenhle film vlastně je, je hodně těžké, ne-li dokonce nemožné. Je to o člověku, který něco zažil... Něco zlého, co ho určitým způsobem hodně poznamenalo. A proto se rozhodne, že musí někomu pomoct. Vybere si sedm lidí, kteří nutně potřebují něčí pomoc a pustí se do toho. Jedním z těch lidí je i nemocná mladá žena, do které se chtě nechtě zamiluje... 

A víc k ději říct nemůžu, protože tohle prostě musí vidět každý sám... Já jsem na tenhle film čistě náhodou narazila včera a protože v něm hraje jeden z mých nejoblíbenějších herců - Will Smith - řekla jsem si, že se na něj podívám. A pustila jsem si ho dneska ráno. Abych řekla pravdu, zpočátku jsem byla z děje dost zmatená a moc dobře jsem se v tom, co se vlastně děje a proč, neorientovala. Ale postupně, když se odkrývaly neurčité náznaky, prostřednictvím několika flasbacků, jsem si to všechno začala skládat do kupy a pomalu jsem začala chápat, o co tady jde... Nicméně, to trvalo asi více jak polovinu filmu. Benova minulost a tedy důvod, proč se chová tak, jak se chová, se odhaluje jen velmi velmi pomalu. Ale závěr pak úplně všechno odhalí a... naprosto emocionálně vás vyždímá. Já jsem na konci brečela úplně na plno, i když to u filmů nemám ve zvyku. Ale tady byl ten konec tak silný a... nepopsatelný, že se to prostě nedalo.

Četla jsem názory, že je to citové vydírání, citové znásilnění, jenom šikovný tah pro získání Oskara, ale mě je to fuk. Já jsem tomu věřila, líbilo se mi to a na konci jsem si prostě pobrečela. Není co řešit, tohle je typ filmu, který na mě dokáže zapůsobit a recenzenti si můžou říkat, co chtějí. Ale to je věcí názoru...


Will Smith je skvělý herec a já mám tuhle jeho polohu - drama - hodně ráda, rozhodně radši než komedie. Dokáže to prostě zahrát tak, že mu člověk ty emoce věří a to se mi právě líbí.

Nicméně bych vás upozornila - pokud se chcete na tenhle film podívat, připravte se, že je to dost náročné na city, dost vás to emocionálně vyždímá a taky je náročný na pozornost. Je opravdu třeba ho bedlivě sledovat hned od začátku, jinak vám můžou uniknout důležité detaily. Mě se to stalo a to se pak člověk znovu jen těžce zorientuje. Nicméně, řekla bych, že to ani není film na jediné podívání. Díky tomu, že je to ze začátku takové matoucí si to člověk tak nemusí užít a pár věcí mu i unikne, takže je lepší si ho pustit aspoň dvakrát, ale zase díky konci může být těžké se přinutit, pustit si film znovu... To už každý musí zvážit sám.
Pokud ale chcete mít hezký, veselý den, nedívejte se na to, protože po shlédnutí můžete upadnout do stavu těžkého smutku a dojetí. Takže se na to prostě připravte - vyberte si den, kdy je škaredě a zrovna se nechystáte na rande a nejlépe si to puste večer, protože se z toho pak budete moct vyspat. A nenechte se odradit tím, že to hned zpočátku nepochopíte, vydržte, závěr stojí za to. A... nezapomeňte si nachystat kapesníky.

Trailer k filmu:



3x soundtrack:





Budu ráda, když mi do komentářů napíšete, jestli jste film viděli a jak se líbil a taky, jestli vás taková rubrika o filmech zajímá, jestli v ní mám dále pokračovat a ukazovat vám své filmové tipy...

1 komentářů:

Maataaa řekl(a)...

Skvelá rubrika. Ja sama mám často krát chuť si pozrieť dobrý film, ale nikdy ma žiadny nenapadne. Tento znie veľmi slubne. Určite sa na film v blízkej dobe pozriem. Bohužiaľ to kvôli škole musí ešte 2 týždne počkať, ale potom si ho nenechám ujsť.

Okomentovat

Moc děkuji za každý komentář!