RECENZE: Krásná katastrofa

Díl: 1.
Žánr: New Adult
Počet stran: 376
Vydavatel: Fortuna Libri
Anotace:

Strhující milostný příběh...

Ona nepije ani nenadává a ve skříni má spoustu seriózních svetříků. Abby věří, že si dokázala vybudovat dostatečnou vzdálenost mezi sebou a svou temnou minulostí, ale když se svou nejlepší kamarádkou dorazí na univerzitu, její cestu k novému začátku zkříží rebel a polykač holek na jednu noc, Travis Madox. Urostlý, potetovaný hezoun je to poslední, co Abby potřebuje…

On tráví noci vyděláváním peněz na zakázaných zápasech a holky střídá častěji než ponožky. Do Abbyina života se vetře trikem – nabídne jí sázku, že měsíc vydrží bez sexu – když ona s ním ten měsíc bude bydlet. Ať tak či onak, Travis netuší, do jak těžkého zápasu se pustil.

O téhle knížce (v originále Beautiful Disaster) jsem slýchávala dost často od zahraničních blogerů a když jsem se dozvěděla, že vyjde v češtině, věděla jsem, že si ji prostě musím přečíst. Už jenom proto, že se o ní všude mluvilo, jako o něčem výjimečném, jako o naprostém bestselleru, který každého uchvátil...

Abych se přiznala, tak jsem zpočátku ke knížce přistupovala poněkud skepticky, protože se jedná o klasickou love story s nabušeným sexy týpkem, který sbalí tu nejméně pravděpodobnou holku. Prostě to nezní zase tak výjimečně, takových knih jsou přece mraky, tak proč by se mi měla líbit zrovna tahle?

Jenomže pak jsem začala číst a... příběh mě naprosto pohltil. Vážně, bez legrace. První  kapitoly se mi sice nečetly moc dobře, jazyk mi připadal hodně kostrbatý a neupravený, ale možná je to způsobeno i překladem. To bohužel nemůžu posoudit, protože jsem nečetla originál. V této části se také nacházelo opravdu velké množství překlepů a to docela výrazných. Dokonce jsem několikrát narazila na úplně změněná slova, zpřeházená písmenka a podobně. To bohužel v textu dost ruší a určitě by bylo vhodné, aby se v nakladatelství více věnovali revizi textu.

Nicméně, i tento nedostatek se v průběhu knihy ztratil a asi od třetiny se počet překlepů výrazně zmenšil a i díky tomu se najednou četlo daleko lépe. Příběh začal pěkně plynule odsýpat a po slohové stránce se to také zlepšilo.

A teď k samotnému příběhu, který je sice velmi jednoduchý, bez nějakých vedlejších příběhových linií, nicméně, i to je jeho plus. Hlavní hrdinka se jmenuje Abby a je to docela obyčejná holka, která patří spíše k těm "slušným", co moc nepaří a oblékají si spíše elegantně. Nicméně, má tajemství a tím je její záhadná minulost. Právě kvůli ní se rozhodla opustit domov a odjed studovat na univerzitu. A právě tam se pozná s Travisem. S klukem, který je zdánlivě jejím pravým opakem - je to drsňák, který jezdí na motorce a přivydělává si účastí na nelegálních zápasech. Taky střídá jednu holku za druhou, čímž je obzvlášť pověstný, říká se o něm, že nikdy neměl opravdový vztah, všechno to jsou jenom záležitosti na jednu noc. Tedy až do chvíle, kdy pozná Abby, která mu obrátí život naruby. Samozřejmě se do sebe zamilují, ale nebude to tak jednoduché...

Vážně bych do sebe neřekla, že mě takový příběh dokáže pohltit nebo že mě bude bavit. Ale je to tak. Kniha je napsaná takovým způsobem, že vám prostě nedovolí přestat číst a vy budete chtít vědět, co bude dál, jak se jejich vzájemný a komplikovaný vztah bude vyvíjet. Postavy, které autorka vytvořila, mi sice zpočátku nepřipadaly moc uvěřitelné, jejich charaktery mi připadaly poněkud matoucí, ale to se časem, jak se postupně odkrývala jejich minulost, změnilo a jednoduše mi přirostly k srdci. Chvílemi jsem je nenáviděla za to, jak se chovají a potom jsem je hned zase milovala. A takový celý ten příběh prostě je - šílený, nádherný, matoucí, zběsilý, jako jízda na horské dráze. Dokáže čtenáře strhnout a ten se pak veze na divoké vlně a je - úplně vyždímaný - vyplivnut až na samotném konci a když si uvědomí, že už je opravdu konec, má sto chutí otočit zase na začátek a číst dál. Je pravda, že zakončení bylo na můj vkus až moc šílené a přeslazené a dokonalé, ale tak to asi v takových knihách má být. Abych se přiznala, během té doby, co jsem knížku četla, jsem se pořád culila jako blázen a celkově mi Krásná katastrofa zvedla náladu.

Vlastně ani pořádně nevím, čím to je, že je tahle knížka tak úžasná. Snad tím, že se jedná o příběh ze života mladých lidí, možná tím, že je o naprosto šílené lásce - plné takové té zvláštní energie - po které snad každá žena v srdci touží nebo jestli je to tím úžasným Travisem, který je přesně ten přitažlivý "temný" typ chlapa. Ale já jsem si knihu prostě neskutečně užila a byla pro mě opravdovým překvapením. Myslím, že je to dokonalá oddechovka, u které se příjemně pobavíte a navíc více než ideální pro letní čas a prosluněné dny. Pokud ještě váháte, jestli si Krásnou katastrofu přečíst, neváhejte a běžte do toho, třeba i přesto, že zamilované románky nejsou vaším nejoblíbenějším čtivem. Možná právě proto vás kniha bude bavit ještě více, stejně, jako mě.

A doufám taky, že u nás vyjde i druhý díl Walking Disaster, který není tak úplně druhým dílem, ale spíše převyprávěním toho samého, ale z pohledu Travise, což je určitě dost zajímavé. Tak uvidíme...

Knihu nemůžu jinak než hodnotit 5 hvězdičkami.

_________________________________________________________________