neděle 10. března 2013

RECENZE: Mrazivé ticho



Autor: Wulf Dorn
Překlad:
Série: -
Díl: -
Žánr: thriller, adult
Forma: harback
Počet stran: 368
Vydavatel: Knižní klub
Rok vydání: 2013
Anotace: Magnetofonová nahrávka končící náhlým, nesnesitelným tichem. To je všechno, co Janovi po mladším bratrovi zůstalo. Před třiadvaceti lety Sven beze stopy zmizel. Tu noc havaroval za záhadných okolností i otec obou chlapců. Ani jeden z případů se nikdy nepodařilo objasnit. Když se Jan vrací na místo svého dětství, minulost ho opět začne dohánět. Mysteriózní sebevražda mladé ženy ho přivede k odhalení hrůzného tajemství.


Děj knihy se odehrává především na psychiatrické léčebně a hlavní postavou je mladý psychiatr Jan, který ve svém životě zažil těžké chvíle, které ho velmi poznamenaly. Všechno to začalo, když mu bylo 12 let a on se stal svědkem úmrtí dcery souseda - Alexandry. Dívka se léčila na místní psychiatrické léčebně, utekla a při svém zběsilém úprku zimním parkem - bez bot a jen lehce oblečená - se dostala na zamrzlý rybník, jehož led nebyl natolik silný, aby ji udržel. Jan se jí snažil zachránit, ale nepodařilo se mu to a dívka se před jeho očima utopila v ledové vodě - to spustilo řetězec tragických událostí. Jana se chtěl dozvědět, proč se to stalo, před čím Alexandra utíkala. Podle návodu v jedné knížce se v noci vydal do parku s magnetofonovou páskou, aby zaznamenal zvuk jejího ducha. Spolu s ním šel i jeho mladší bratr a té noci se odehrála další tragická událost, která Jana hluboce ranila. Jeho bratr Sven totiž beze stopy zmizel a zbylo po něm jen roztrhané spodní prádlo. Hned na to má Janův otec podivný telefonát a bez jakéhokoli vysvětlení nasedne do auta a kamsi odjede. Nedaleko pak narazí do stromu a zemře. Jan zůstal jen s matkou, která mu ale všechno dává za vinu a pro něj je to velmi těžké...
Jan se po letech vrací do města, kde se narodil a kde se všechny tyto hrůzy odehrály, aby konečně odhalil pravdu...

Thrillery moc často nečtu a je pravda, že jsem jich zatím ani moc nepřečetla, ale řekla jsem si - proč to nezkusit... A tak se mi do ruky dostala kniha Mrazivé ticho. Přiznám se, že jsem k ní zpočátku přistupovala opatrně a možná i trochu s nedůvěrou. Nevěděla jsem, jestli mě příběh dokáže zaujmout, ale byla jsem velmi mile překvapená.

Už od první stránky jsem se do knížky začetla. Autor píše opravdu velmi čtivě a poutavě. Neustále čtenáře udržuje v napětí a tajemství odhaluje jen velmi pomalu, aby člověk náhodou všechno neodhalil před koncem. Ale není se čeho bát, určitě se vám to nepodaří, závěr je totiž nečekaný a šokující a celému příběhu tak nasazuje korunu. Nezbývalo mi než na stránky zírat s otevřenou pusou. Knížka je opravdu od samého začátku až do úplného konce skvělá a prakticky bez jakýchkoli hluchých míst. Jan i ostatní postavy, jejichž příběhy spolu nejdříve zdánlivě nesouvisí, ale v závěru se jejich osudy zajímavě propojí, mi byly sympatické a byla jsem opravdu zvědavá, jak to s nimi všemi nakonec dopadne. Konec přitom není přehnaně šťastný, ani úplně tragický, což určitě přispívá k reálnosti celého příběhu.

I když jsem zpočátku od Mrazivého ticha čekala spíše něco na způsob duchařiny, ve výsledku jsem byla velmi spokojená, i když to duchařina opravdu není. Kniha tak možná působí - jako příběh, v němž budou významnou roli hrát nadpřirozené síly, ale nenechte se zmýlit, není tomu úplně tak. Přesto se mi knížka moc líbila, skvěle se četla, byla napínavá a výborně napsaná. Bylo pro mě příjemné změnit žánr a přečíst si zase něco nového. Knížku bych doporučila všem, hlavně příznivcům napětí a thrillerů, ale i těm, kteří obvykle čtou jiné druhy příběhů, ale chtějí si od nich na chvíli odpočinout. Změna je život a občas rozhodně neuškodí...

Mrazivému tichu jsem se rozhodla dát 4 hvězdičky a s chutí si přečtu i nějaké další knihy Wulfa Dorna, pokud je v budoucnu Knižní klub vydá, v což doufám.


Za poskytnutí RC výtisku děkuji nakl. Knižní klub.
Mrazivé ticho si můžete zakoupit na bux.cz.


4 komentářů:

Anifares ka řekl(a)...

Skvělá recenze :).Rozhodně jsi mě na tu knížku nalákala, i když při čtení obsahu jsem nestačila zírat,jaké psycho to evidentně bude.:) Ale určitě děkuju za tip.

Bastera řekl(a)...

Zní to trošku psycho, ale myslím, že by se mi to líbilo :) Pěkná recenze!

Ettelëa řekl(a)...

Anifares, Bastera: Jojo, psycho to docela je, to je pravda :) Jsem ráda, že se recenze líbí, fakt tu knížku zkuste, ta se vám bude určitě líbit taky ;)

Anonymní řekl(a)...

Včera jsem tuto knížku začala číst, je úžasná. Těším se, jak se celý závěr vyvrbí...Lucka

Okomentovat

Moc děkuji za každý komentář!