neděle 17. února 2013

Nutkavá potřeba každého knihomola



Určitě to všichni, drazí knihomolové znáte. Ta náhlá a nutkavá potřeba přerovnat si knihovnu. Najednou máte pocit, že takhle, jak to zrovna máte uspořádané to být nemůže, že to není ono. A tak hurá na úklid milované knihovničky...

A zrovna včera mě tahle potřeba postihla a já jsem si prostě musela tu svojí knihovnu přerovnat, i když jsem - abych řekla pravdu - byla s uspořádáním i docela spokojená, bohužel až na pár drobností a díky nim jsem to celé musela znovu překopat.
Tím hlavním důvodem bylo to, že se mi nelíbilo, jak moje milovaná série Harry Potter leží na poličce pro tzv. odložené série. Tam se tahle moje srdcová záležitost přece vůbec nehodí! Takže jsem vlastně kvůli Harrymu (jo a ještě kvůli Letopisům Narnie, které byly v poličce úplně zastrčené za Tolkienem, takže vůbec nešly vidět) překopala celou - troufám si říct, docela obsáhlou - knihovnu. A že mi to zabralo pěkných pár hodin. A to navíc nejsem s výsledkem úplně 100% spokojená. Ale co se dá dělat...


Část mé knihovničky na stole...
 Ono by to nebylo zase tak těžký, kdybych měla jednu knihovnu, třeba přes celou zeď. Jenomže v pokojíku není tolik místa, takže mám knížky roztahané po celé místnosti na různých poličkách a v různých knihovničkách. No, možná už víte, jak to u mě vypadá, pokud ne a chcete to vědět, mrkněte se TADY.
Takže díky tomu jsem prostě pořád pobíhala po pokoji sem a tam a stěhovala knihy jako blázen. Jednou tam, pak se mi tam zase nelíbily, tak jsem je zase stěhovala jinam a tak pořád dokola...

Další část knih, tentokrát vystěhovaná na koberec...
Ze všeho nejdříve jsem začala úklidem Harryho Pottera a Letopisů Narnie, když už to tímhle začalo. Rozhodla jsem se, udělat si takovou vzpomínkovou poličku, kde budou moje oblíbené dětské série. Na tuhle poličku tedy putoval Harry Potter i Letopisy Narnie a tak se tyhle dvě série konečně dočkaly čestného místa v knihovně :) K nim se ještě přidal Percy, i když toho jsem četla až poslední dobou a Inkoustová trilogie, kterou jsem zatím pro změnu nečetla vůbec. Ale ony k sobě tyhle série tak pěkně ladí, jsou všechny hodně barevné, takže mi vnikla taková veselá polička plná barev a vzpomínek.

Další na řadě byly historické romány, protože se mi jich v poslední době dost nastřádalo a tak jsem si chtěla vytvořit poličku speciálně pro ně. I když ta původní se mi hodně líbila, začala být přece jen nedostačující...

Původní polička plná historie...

 Takže to chtělo zase trochu toho přesouvání a zkoušení než jsem byla s novou historickou poličkou úplně spokojená. Na výsledek se budete moct podívat v úterý ;)

A když už jsme teda měla uspořádanou tu vzpomínkovou i tu historickou poličku, pustila jsem se do vytváření young adult poličky a do poličky odložených sérií. Na tu YA poličku jsem si musela vzít váhu, protože to je police, kterou mám nad postelí, přímo nad hlavou a unese jen 20 kg, takže jsem ty knížky musela pečlivě zvážit předtím, než jsem je tam začala skládat. Přece jen bych nechtěla skončit pod hordou knih ve spánku... Tak jsem si hezky odvážila 20 kg knih a tak nějak přibližně mi to vyšlo přesně na všechny moje oblíbené young adult knížky, které mám doma a v jejichž sériích taky hodlám pokračovat.

Oblíbené YA knížky (až na "Tak padne náš svět")
Takže hurá, už jsem měla i YA poličku hezky uklizenou. A nakonec tedy ty odložené série. Do téhle poličky patří všechny knížky, v jejichž sériích už nebudu dál pokračovat a které se mi moc nelíbily. A najednou jsem zjistila, že ta jedna police je na takové knížky málo. Vážně, skoro se tam nevešly! Takže je ubohá polička úplně přecpaná, doufám, že na mě nespadne s tím svým smutným nákladem... Když se nad tím zamyslím, tak mám doma opravdu dost knížek, které se mi moc nelíbily a jejich pokračování číst ani nebudu. Naštěstí se většinou jedná o recenzní výtisky, to mě trochu utěšuje...

Náhled do poličky odložených sérií - Železný král, Pád, Smečka, Andělé noci,...

No, po těch několika hodinách se mi konečně podařilo knihovnu jakžtakž přeskládat tak, aby mi to aspoň trochu vyhovovalo, protože v tomhle jsem hrozný perfekcionista a když něco v knihovně neladí mému oku, strašně mi to vadí (ale měli byste vidět obsah mé šatní skříně, to je pravý opak...:)).
Netuším, jak jsem to udělala, ale dokonce jsem si ušetřila místo na budoucí historické romány, které mi snad budou pořád přibývat, takže je teď aspoň chvilku mám zase kam dávat.

Bohužel (či Bohudík) už mám tolik knih, že je musím občas dávat do dvou řad, takže nejdou vidět všechny, nicméně mám naštěstí i slabší knihy, které v té druhé řadě být klidně můžou...

Tak a jestli chcete vidět moji kompletní, přeskládanou a nově zorganizovanou knihovničku, počkejte si do úterý. To totiž přijdu s novým článkem do "kouzelné knihovničky", zatím ve formě článku. Bookshelf tour formou videa udělám zase přes léto ;)

A nakonec bonus aneb co jsem při včerejším úklidu poslouchala...

Moje dvě, snad nejoblíbenější skladby z muzikálu:

 

 

Ale tuhle mám taky hodně ráda...

A další Russell - já ho mám prostě nejraději!

A jedna revolucionářská nakonec... Člověk má až chuť vstát a taky proti něčemu bojovat...

3 komentářů:

Spirit řekl(a)...

Tak na ty fotky se těším! :)
Jinak já budu muset taky pořádně přeorganizovat knihovnu, protože se mi v poslední době toho začíná kupit strašně moc... Ale těším se samozřejmě! :D

E_V_E řekl(a)...

Naozaj krásne kúsky 8)

Lucie řekl(a)...

vážit knížky mě nikdy nenapadlo:D

Okomentovat

Moc děkuji za každý komentář!