RECENZE: Percy Jackson - Prokletí titánů

Díl: 3.
Žánr: fantasy, pro děti a mládež
Počet stran: 336
Vydavatel: Fragment
Rok vydání: 2010
Anotace: Že mám moc po svém otci, bohu moří Poseidonovi, už víš... Že patřím do Tábora polokrevných už taky víš... Ale na spoustu otázek neznám odpovědi ani já. Kam se poděla bohyně Artemis?
Jaké nebezpečné a záhadné příšeře byla na stopě? Mám na sebe vzít děsivé Titánovo prokletí, kterým by se naplnilo proroctví Orákula? Jsem Percy Jackson a vydávám se se svými přáteli z Tábora polokrevných na další výpravu do mytologického světa.
Vezmeme tě s sebou, chceš?

Opět už dobře známá trojice - vlastně ne, teď už čtveřice - se vydává za dalším dobrodružstvím. Percy, Annabeth, Grover a Thalia jsou pověřeni novým úkolem, mají do tábora polokrevných přivést dva nováčky, ale to by nebyl Percy, aby se to neobešlo bez problémů a tak se zdánlivě jednoduchý úkol promění v boj o život. Percymu se totiž podaří narazit na další mýtickou stvůru a celý úkol se promění v naprostou katastrofu. Na scéně se objevují slavné Lovkyně bohyně Artemis a naštěstí je všechny zachrání před jistou smrtí. Tedy, skoro všechny. Annabeth totiž zmizí a nejspíše je mrtvá... Obě děti - polobohové - jsou sice zachráněny, ale taky to nedopadne úplně podle Percyho představ... Artemis se navíc úplně sama vydá na lov nebezpečné nestvůry a i ona zmizí a určitě je ve velkém nebezpečí... A tak se Percy opět vydává na veledůležitou a nebezpečnou výpravu za záchranou bohyně a své kamarádky. Musí to však stihnout do zimního slunovratu než se na Olympu bude konat setkání bohů. Po boku mu budou opět stát věrní přátelé - dcera Dia Thalia, satyr Grover a také jedna z Lovkyň - Zoe. Další napínavé dobrodružství může začít...

Třetí díl. Percymu je už 14 let, je už zase o kapánek starší a kniha je zase o kapánek lepší než ty předchozí. Rick Riordan prostě ví, jak se správně píšou knihy pro mladé (ale nejen pro mladé) čtenáře tak, aby je to pořádně bavilo. Říká se, že pokud čtenáře kniha nechytí hned od začátku, je to zlé a málokdy ji pak dočte... U Prokletí Titánů to rozhodně nehrozí. Děj je akční už od samotného začátku, autor se s tím totiž nepáře a vrhne čtenáře do víru dění, ani nevíte jak. A to se mi líbí, moc se mi to líbí. Takové začátky by měly mít snad všechny knihy - žádné sáhodlouhé uvádění do děje, žádné nekonečné popisy a seznamování či opakování. Ne, hned děj, hned akce. Díky tomu je kniha přímo ideální i pro kluky, kteří jsou často na čtení líní a máloco je osloví. Tohle by rozhodně mohlo a to i dílky těm skvěle popsaným soubojům, které se odehrávají v průběhu celého příběhu. Ale i holky si přijdou na své, protože co si budeme povídat, Percy je prostě sympaťák. Ale přiznám se, že v tomhle dílu jsem dost postrádala Annabeth a její pověstnou hlášku "chaluhový mozečku", která je určená Percymu. I když, na druhou stranu je pravda, že malá obměna týmu příběh zase oživila, protože schéma Percyho příběhů je stále stejné - tlupa děcek, co musí zachránit Olymp a celý svět. Ale mě to vůbec nevadí... Riordan to prostě umí podat tak dobře, že to čtenáře neomrzí.

Hlavním tahounem knihy je ale bezesporu humor, to je naprosto jasné. Líbí se mi, jak Riordan zlehčuje situace, které by jinak byly hrozně vážné. Miluju jeho humor! Ty vtipy jsou prostě nepřekonatelné a mnohdy se člověk zasměje i opravdu nahlas a pěkně od srdce.

Velkým plusem celé série je to, že se čtenářem roste, stejně jako jiná populární série Harry Potter. Hrdina je každý díl o rok starší, stejně jako čtenáři. Ale myslím si, že tyhle knížky nejsou jenom pro děti, ale s klidem po nich můžou sáhnout i ti starší, kteří sice nebudou tak šíleně napnutí, jak to celé dopadne, ale když už nic jiného, tak se určitě odreagují a zasmějí.

Percy Jacskon - Prokletí Titánů se mi líbilo podstatně více než Moře nestvůr, což je předchozí díl. Je svižnější, napínavější, vtipnější a trochu vyzrálejší. Je jasné, že tahle série se prostě díl od dílu zlepšuje, takže jsem zvědavá, co přinese následující díl, který mě už čeká na poličce - Bitva o labyrint. Pokud jste Percyho ještě nečetli, tak to rychle napravte. Tahle série stojí za to...

A nakonec jedna (skoro) čerstvá novinka... Určitě všichni dobře víte, že první díl Percyho - Zloděj blesku - byl převeden na filmové plátno a stal se z něj celkem úspěšný film. Pokud už jste ale za tu dobu ztratili naději na filmové pokračování, nezoufejte, bude! Druhý díl Percyho Jacksona - Moře nestvůr už brzy dorazí do kin!

Praha, 17. ledna 2013 – Fanoušci Percyho Jacksona se mohou těšit na filmové zpracování druhého dílu. Téměř tři roky po uvedení prvního dílu s názvem Percy Jackson – Zloděj blesku se objevila informace o premiéře filmu Percy Jackson – Sea of Monsters (knižní předloha vyšla česky pod názvem Percy Jackson – Moře nestvůr). Americká premiéra je naplánována na 16. srpna 2013. Ve stejnou dobu by se mohli dočkat také čeští diváci.

Rolí hlavních představitelů se ve filmovém pokračování Percy Jackson – Sea of Monsters znovu ujali Logan Lerman (Percy), Alexandra Daddario (Annabeth), Brandon T. Jackson (Grover) a Sean Bean (Zeus). Z nových jmen, která se mezi herci objeví, stojí za zmínku např. Nathan Fillion (Hermés) a Stanley Tucci (Dionýsos). Film vzniká pod vedením německého režiséra Thora Freudenthala (Hotel pro psy, Deník slabocha). Natáčení proběhlo ve Vancouveru a New Orleans.
  - Nakladatelství Fragment

Hodnocení: Knize dávám 4 hvězdičky a nechávám si tak ještě nějakou tu rezervu pro další díly...

_______________________________________________________________