neděle 13. ledna 2013

Posuď knihu podle obalu #9

Název: Ten, kdo stojí stojí v koutě
Autor: Stephen Chbosky
Vydání: Brion, 10/2012
Anotace: Když člověk stojí v koutě, může si všimnout spousty úžasných věcí. Ale pak přijde chvíle, kdy je třeba vykročit na parket a začít opravdu žít. Strhujícímu románu Stephena Chboskeho o dilematu mezi nečinností a touhou se dostalo nadšeného přijetí, vyvolal polemiku a získal miliony oddaných čtenářů. Příběh o dospívání na střední škole, který Charlie vypráví v dopisech, je otevřenější a důvěrnější než leckterý deník, zároveň vtipný i sžíravý. Nevíme, kde Charlie bydlí, ani komu píše - máme jen slova, o která se rozhodl podělit. Zmítán touhou žít svůj vlastní život i touhou vymanit se z role, která mu připadla, prozkoumává dosud neznámé území. Před ním se otvírá svět prvních lásek, rodinných dramat i nových přátelství. Svět sexu, drog a Rocky Horror Picture Show, kde klíčem ke štěstí může být například ta správná píseň, díky níž se můžete řítit tunelem a cítit se nekonečně. V Charliem se autorovi podařilo stvořit vypravěče, který vás uhrane a přenese zpět do divokých a intenzivně prožívaných dní na prahu dospělosti, kdy se život podobal jízdě na horské dráze.


Můj názor: Tahle obálka je dost zvláštní, tím, jak je jednoduchá. Opravdu, jednobarevná, s obyčejnými nápisy a malou fotkou v rohu. Člověku by se mohlo zdát, že ani nezaujme, neupoutá pozornost, ale mě zaujala. Ta barva je zaprvé tak výrazná, že udeří do očí, ale mě zaujala vlastně hlavně tou jednoduchostí. V tom množství barevných, třpytivých a složitých obálek na policích knihkupúectví mě upoutala a člověk se prostě musí zamyslet nad tím, o čem taková knížečka může být. V dnešní době se nakladatelství snaží zaujmout co nejzajímavéjší obálkou a snaží se, aby hýřila barvami, aby měla nějak vyvedený nadpis, aby se leskla a neříkám, že se mi takové obálky nelíbí, ale o to víc podle mě pak upoutá pozornost naprostá jednoduchost. Občas není špatné zahlédnout i podobnou obálku. Možná to, co tady píšu je trochu zmatené, ale stejný pocit mám i z téhle obálky. Nemůžu říct, že se mi nějak strašně moc líbí, ale na druhou stranu mě zkrátka zaujala a je na ní něco zvláštního... Každopádně se těším, až budu mít možnost si knížku přečíst, protože její obsah je prý naprosto dokanlý, tak uvidíme.

2 komentářů:

Nikola Hran řekl(a)...

Anotace zní velice zajímavě, ale obal mě vůbec nezaujal. :) Přijde mi, že v téhle době už nemůže nikoho oslovit, ale možná právě naopak. Těžko říct...

E_V_E řekl(a)...

Táto knižka je výrazná obalom a skvelá obsahom, určite odporúčam 8)

Okomentovat

Moc děkuji za každý komentář!