pondělí 17. prosince 2012

Posuď knihu podle obalu #07

Autorkou meme je Syki z Knižního doupěte.

Pro dnešek jsem vybrala knihu, na kterou jsem se tento rok těšila asi nejvíce a i když jsem se ještě nedostala k jejímu přečtení, věřím, že to je dokonalá kniha...

Název: Strach moudrého muže
Autor: Patrick Rothfuss
Vydavatel: Triton/Argo
Vydání: 2012
Anotace: Kvothe opouští Univerzitu a vydává se do vzdáleného Vintasu, kde se velmi rychle zaplétá do spletitých sítí místní dvorské politiky. Ve snaze zavděčit se mocnému šlechtici odkrývá pokus o vraždu, dostává se do sporu s nebezpečným arkanikem a po stopách skupiny žoldnéřů vyjíždí do divočiny, aby zjistil, kdo přepadává poutníky na Králově cestě.
Při tom všem samozřejmě nezapomíná ani na hledání odpovědí, jež by mu umožnily pomstít vraždu svých rodičů. Tím však jeho četná dobrodružství nekončí, nebyl by to Kvothe, aby se nezapletl s ženou, tentokrát s okouzlující Felurian, které žádný muž neodolal, aniž by za to nezaplatil životem… Pod jejím vedením se Kvothe dozvídá mnohem víc nejen o ženách, ale i o pravé povaze magie. A přitom podniká další kroky na dlouhé cestě za osudem hrdiny, aby se posléze naučil, jak nesmírně obtížné bývá, když se člověk stane všem známou legendou ještě za svého života.

Můj názor: Na tuhle knihu jsem se neskutečně těšila a okamžitě jak vyšla jsem ji musela mít. První díl - Jméno větru - mě naprosto uchvátil, přesně můj šálek čaje, proto věřím, že ani dvojka mě nijak nezklame. Ovšem s koupí této knihy přišlo nelehké rozhodování. A to konkrétně okolo obálky. Možná že víte, že první díl nejdříve vyšel ve dvou knihách s velmi povedenými obálkami. Samozřejmě mám přesně to vydání. Ovšem, když nakladatelství vydávalo druhý díl, rozhodli se, že vydají první znovu a to v jedné knize a s originální obálkou. Proto existují i dvě verze druhého dílu - ta s originální obálkou a ta od Donata Giancoly, který vyvtořil obálky na ten rozdělený první díl. No, hodně lidí to asi namíchlo, stejně jako mě. A tak jsem musela vyřešit dilema - koupit si druhý díl s obálkou od stejného autora, jako mám ten první nebo sáhnout po druhém dílu s originální obálkou, protože ilustrace od Giancoly se mi v tomto případě moc nelíbila, narozdíl od prvního dílu, který má podlě mě obálky dokonalé. Nakonec to za mě vyřešilo knihkupectví, kde jsem si Strach moudrého muže kupovala, měli totiž jenom verzi od Giancoly. No a nakonec mi to vlastně vůbec nevadí. Aspoň mi pěkně sedí k jedničce, i když se mi prostě nelíbí, jak tady ztvárnil Kvotha. Tady máte pro srovnání i druhou verzi obálky:

Která se více líbí vám?

4 komentářů:

Forest řekl(a)...

Ta originální je taková tajemnější :)

Bastera řekl(a)...

Popravdě se mi o trochu více líbí ta originální verze, protože je taková tajemnější, ta původní mi připomíná trošku Quasimoda :)

E_V_E řekl(a)...

Mne sa lúbi originálna viac 8) ale ani tá s vtákmi nie je zlá 8) len mi to tiež pripomína Chrám matky Božej v Paríži 8) čo je ale dobrá kniha

Syki řekl(a)...

Mně se tedy líbí obě dvě.

Okomentovat

Moc děkuji za každý komentář!