RECENZE: Vidím to, co vrah

Série: Děsivé splynutí
Díl v sérii: 1.
Forma: paperback
Počet stran: 272
Vydavatel: Fragment
Rok vydání: 2012
Anotace: Středoškolačka Vee je normální dívka, která řeší problémy jako každý teenager. Kromě toho však trpí poruchou spánku, která způsobuje dočasné bezvědomí. Během tohoto stavu se Vee ocitá v těle jiných lidí a vidí jejich očima. Jednoho dne se ocitne v těle vraha, který má na svědomí smrt její nejlepší kamarádky. Tento čin zamaskoval jako sebevraždu. Brzy poté zemře další dívka a Vee se začne strachovat o svou mladší sestru.
Stojí před rozhodnutím, zda pátrání ponechat na policii, nebo se do něj pustit na vlastní pěst. Dokáže vrahovi jeho vinu?

Vee - hlavní hrdinka kniha Vidím to, co vrah - trpí narkolepsií, což je docela nepříjemná porucha, při níž často upadá do bezvědomí. Tak to alespoň vypadá pro její okolí, ale skutečnou pravdu zná jen ona. Když upadne do bezvědomí, ocitá se najednou v tělech různých lidí, se kterými přišla nějakým způsobem do styku. A věřte tomu, že to není nic příjemného, vidět najednou svět očima člověka, kterého nenávidíte nebo dokonce... vraha. Jednoho dne se totiž díky této schopnosti stane svědkem vraždy, která však vypadá jako sebevražda. A jak chcete okolí přinutit, aby věřilo vašemu slovu, že se jedná ve skutečnosti o vraždu?
Kniha Vidím to, co vrah se v zahraničí - pod názvem Slide - stala velmi oblíbenou a chválenou. Proto se není čemu divit, že zaujala i mě a nedočkavě jsem její vydání v Čr vyhlížela. Když u nakladatelství fragment vyšla, okamžitě jsem po ní sáhla. A bohužel se dostavilo jisté zklamání...

Nejedná se o žádnou paranormální romanci, i když trochu nadpřirozena se zde také objeví, ale ne v takové míře. Podstatná je především detektivní zápletka, kdy se hlavní hrdinka snaží odhalit vraha své kamarádky. I ta se však autorce bohužel příliš nepovedla. Samotný nápad s tím, že se Vee ocitala v tělech jiných lidí mě sice zaujal, ale celkové zpracování příběhu mě zklamalo. Myslím, že autroka nevyužila potenciál, který kniha bezesporu má. Hlavní hrdinka není příliš sympatická, příběh je sice i docela čtivý, ale nejeden čtenář jistě vše odhalí dlouho před koncem knihy.
Celkově je příběh poměrně nepropracovaný, stejně jako postavy v něm vystupující a je na něm hodně vidět, že autorka ještě není příliš vypsaná. Jde zkrátka o poměrně průměrný příběh, který "zkušenějšímu" čtenáři prakticky nemá co nabídnout a tak bych ho doporučila hlavně mladším čtenářům, kterým se zalíbit může. Ale řekla bych, že celkový nápad špatný rozhodně nebyl a druhý díl by tak mohl překvapit a mohl by být už o něco propracovanější, protože autorka už přece jen bude mít nějaké ty zkušenosti nasbírané. Tak uvidíme... I přesto, že mě první díl tedy poměrné zklamal, po druhém určitě sáhnu.
__________________________________________________
Hodnocení:

a půl hvězdičky