úterý 2. října 2012

RECENZE: Procitnutí (komiks)

Já komiksy většinou nečtu, ale když Fragment vydal komiks Procitnutí z řady Hororland, neodolala jsem. Proč? Jednoduše protože jsem byla zvědavá, jestli anotace nelže a opravdu to bude natolik strašidelné. A musím říct, že mě to nijak zvlášť neděsilo, přesto jsem si čtení užila...

Autor: Petr Kopl
Překlad: -
Série: Hororland
Díl v sérii: 1.
Nakladatel: Fragment
Rok vydání: 2012
Počet stran: 128
Forma: Paperback
Anotace: Trpíte nočními můrami, strachem ze tmy, nebo nespavostí? TENTO KOMIKS NENÍ NIC PRO VÁS!Martin Lafetka donedávna patřil k těm nebohým náctiletým, kteří se chtějí za každou cenu odlišovat od okolí. Snad by raději zemřel, jen aby byl zajímavý. Ale pozor na přání…! Když se probudíte v márnici se znamením věčnosti na hrudi a duchové začnou vstávat z hrobů, tajemné síly světa živých i mrtvých se budou přetahovat o vaši duši, dali byste cokoli za to, abyste aspoň chvíli byli zase normální. To je však jen začátek… Martinovy pravé schopnosti se brzy projeví.

Někteří lidé zemřou, ale nehodlají si to připustit a jejich duch zůstane ve světě živých a pokračuje ve svém normálním životě. Takové nešťastné duše pak k smrti děsí živé. Nemají tady co dělat, jsou mrtví a musí projít světlem na "druhou stranu". Stejná vec se přihodí i Martinu Lafetkovi - hlavnímu hrdinovi komiksu Procitnutí - zemře, ale odmítá se vzdát svého života a ani si svou smrt neuvědomí. Naštěstí ho najde mrtvý parapsycholog a ukáže mu jeho světlo, kterým opustí tento svět. Zároveň mu však dá udělá nabídku. Lákavou nabídku. Podle něj by se měl Martin stát Vzkříšencem - byl by mu navrácen jeho původní život, ale zároveň by měl povinnost ukazovat zemřelým jejich světlo a pomáhat jim tam přejít do jiného světa. Martin samozřejmě přijímá. Ale jak se později ukáže, nebude to nijak jednoduchý úkol...

Jak už jsem řekla výše, na tenhle komiks jsem byla opravdu zvědavá, protože to vypadá na pěkně děsivý příběh. Co člověka na první pohled zaujme jsou samozřejmě ilustrace, které jsou zde opravdu povedené.o trochu horší je to pak se zápletkou. Ona je sice poměrně zajímavá, ale připadala mi mírně nedotažená a místy i nelogická. A na můj vkus tady bylo až moc filozofování, tedy na komiks. Další věc, která mi trochu nehraje je doporučená věková kategorie. 15 let mi připadá jako příliš vysoká hranice. Tohle není nijak přehnaně děsivý, krutý a krvavý příběh, takže si troufám říct, že by po něm klidně mohli sáhnout i o něco mladší čtenáři.
Až do poliviny knihy jsem se poněkdu nudila a pořádně se nic nedělo. Až později, kdy už se Martin tedy dozví, že je skutečně mrtvý to začíná nabírat spád. A nejlepší částí byl konec, který slibuje o něco lepší pokračování.
Ještě pár slov k hlavní postavě. Martin Lafetka je torchu podivínský. Možná trochu víc... Nezapadá mezi ostatní teenagery, rád čte a ze všeho nejraději má Hamleta, kterého viděl dokonce i v klingonštině. Jako hlavní postava je trochu nevýrazný a za tu chvíli nejspíše čtenáři ani nestihne přirůst k srdci. Snad si ho v pokračování užijeme víc.

Když to shrnu, tak musím říct, že se mi komiks líbil, kresby byly opravdu dobré a jsem zvědavá na pokračování, které si určitě ráda přečtu, protože závěr zůstal dost otevřený a já jsem dost zvědavá, jak to bude pokračovat. Pokud máte rádi komiksy a trochu strašidelné příběhy, určitě po Procitnutí sáhněte. I přes pár nedostatků, to totiž vypadá na začátek opravdu zajímavé série.

Hodnocení:

Za recenzní výtisk děkuji nakl. Fragment.
Knihu si můžete objednat na stránkách nakladatelství.